АБОНАМЕНТ ЗА НОВИНИ [X]
Авиоизложението във Фарнбъро започва
11:15 | 14.07.2014 1210 коментари 0
International Airlines Group - IAG, чиято собственост е British Airways, днес направи твърда поръчка за 20 самолета A320neo на Airbus, предадоха Ройтерс и Франс прес. Сделката е на стойност доста над $1 млрд. по каталожни цени и съвпада с първия ден от авиоизложението във Фарнбъро, край Лондон, отбелязва Ройтерс. Машините, предвидени за флотилията на British Airways, ще бъдат доставени през 2018 и 2019 година, посочва групата в комюнике, разпространено на изложението. IAG, която притежава също испанските Iberia и Vueling, уточни, че поръчаните 20 самолета А320neo са част от 100-те опции за закупуване, които си е осигурила преди година.
Европейският самолетостроител Airbus днес даде начало на авиоизложението във Фарнбъро с потвърждението, че ще пусне на пазара обновени версии на широкофюзелажния си модел задълги разстояния А330, предадоха Ройтерс и Франс прес. Машините, наречени A330neo, ще бъдат с двигатели Trent 7000 на Rolls-Royce и ще осигуряват 14% икономии на гориво. Доставките на А330 neo ще започнат през четвъртото тримесечие на 2017 година, посочва Airbus в съобщение, като уточнява, че версиите ще бъдат съответно А330-800 neo и А330-900 neo. Комюникето бе разпространено при откриването на авиационното изложение във Фарнбъро, югозападно от Лондон, което ще продължи до 20 юли. Новите модели ще позволят на Airbus да остане привлекателен на фона на успеха на самолетите на американския конкурент Boeing, отбелязва АФП. Европейският самолетостроител вече предложи обновен модел за средни разстояния A320neo, който ще бъде пуснат в движение през октомври 2015 година. Откакто бе официално представен през декември 2010 година, самолетът е получил над 2700 поръчки, допълва агенцията. Авиационният сектор, който е набрал скорост с достатъчно поръчки, се представя от днес до 20 юли във Фарнбъро, край Лондон, предаде АФП. Изложението във Фарнбъро е едно от най-големите в света и се провежда на всеки две години. На него водещи производители на авиационна и космическа техника представят последните си постижения в гражданската и военната сфера, сключват големи договори за доставка на самолети и хеликоптери. Тази година се очаква на него да присъстват 1500 изложители от 40 страни, уточни Асошиейтед прес. През 2012 година на авиосалона бяха подписани контракти и споразумения за доставката на над 750 единици авиационна техника на обща сума близо $72 млрд., припомня ИТАР-ТАСС. Нито една от руските авиационни групи за висш пилотаж няма да присъства тази година във Фарнбъро. "Нито "Руските витязи", нито "Стрижи" ще участват в изложението", съобщи руската държавна информационна агенция, позовавайки се на главния щаб на ВВС на Русия. Не е поканена и групата "Соколите на Русия", а единствената група, която прави демонстративни полети с хеликоптери Ми-28Н "Беркути", по традиция участва в подобни прояви само в Русия, допълва ИТАР-ТАСС. Около европейския самолетостроителен концерн Airbus витае неяснота дали ще пуска дългоочакваната осъвременена версия на водещия си А330, посочва Франс прес. Въздушният трафик се очаква да нарасне с 5% средно годишно през идните 20 години, сочат най-новите прогнози, публикувани в края на миналата седмица от американския конкурент на Airbus - Boeing и това вещае добри времена на самолетостроенето, отбелязва АФП. Авиокомпания еasyJet обяви днес, че след силно конкурентен процес за избор на доставчик на двигатели, е избрала CFM International S.A. Производителят ще осигури 270 двигателя за поръчката на 35 нови самолета Airbus настояща генерация и за 100 самолета Airbus A320neo от ново поколение. Авиокомпанията има правата и върху бъдеща покупка на още 100 двигателя за новото поколение самолети Airbus.
Самолетите A320neo ще бъдат задвижвани с двигатели CFM LEAP-1A, които ще допринесат за подобрение на горивната ефективност с очаквани 13-15%, а също и за намаляване на нивата на шум, които ще бъдат с до 15% децибела по-ниски спрямо стандарта на ICAO, глава 4. Самолетите от настоящо поколение A320 ще използват двигатели CFM56-5B.
Новите самолети A320 настояща генерация са планирани за доставка между 2015 - 2017 г., а A320neo – в периода 2017 - 2022 г. Рамковите споразумения, свързани с тези самолети и техните двигатели, са одобрени от акционерите на еasyJet на 11 юли 2013 г.
След детайлни преговори със CFM, еasyJet постигна известно подобрение в ценообразуването на общите рамкови споразумения. Условията по тях са обект на поверителност и не се различават по същество от споразуменията, описани в проспекта до акционерите, публикуван на 18 юни 2013 г.
180-местните самолети A320neo се очаква да доведат до 11% - 12% спестявания в разхода за едно място, в сравнение със 156-местните A319 самолети от сегашно поколение. По-голямата част от новите самолети ще замени остаряващите летателни апарати в момента на връщане на лизингодателите им. Поръчката на самолети за флота предоставя висока степен на гъвкавост на еasyJet. Авиокомпанията е клиент на CFM от 1995 г. насам и целият й флот се захранва от CFM56 двигатели - 225 самолета от фамилията A320 с двигатели CFM56-5B.
Новите двигатели ще бъдат произведени в Париж в завода на CFM. 450 доставчици ще предоставят части за двигателите LEAP, като CFM изчислява, че те ще подкрепят около 10 000 работни места в Европа и САЩ.
Tweet |
|
Още от рубриката
БЮЛЕТИН НА EconomyNews.bg