АБОНАМЕНТ ЗА НОВИНИ [X]
Авиоиндустрията е разединена около вулканичните заплахи
Три месеца след като вулканичния прах временно затвори почти 80 % от европейско въздушно пространство, авиокомпании и производители на двигатели не са напреднали по споразумението около новите стандарти за това кога е сигурно да се лети при подобни условия, пише днес The Wall Street Journal.
Отраслови организации от двете страни на Атлантическия океан призоваха преди ден да бъдат направени допълнителни проучвания по темата, но да се предотврати потенциална опасност от летене през дори ниска концентрация на пепел във въздуха. Мнозинството от изпълнителните директори на водещи авиокомпании настояха да се избягва летенето през „видими области на вулканична пепел”, ако няма надеждна система за детекция за локацията й.
Ужилени от масовата отмяна на полети и загубили над $1.7 млрд., европейските авиолинии упорито настояват за развитие на световни стандарти за определяне на нива на сигурност при наличие на вулканична пепел във въздуха. Това, обаче, се оказва трудна задача, предимно защото при всяко изригване се отделят различен размер на вредните частици във въздуха, което прави химическия му състав уникален.
Опитите да се създадат международни стандарти в индустрията формира ожесточени дебати сред експерти по сигурността, националните регулаторни органи и други специалисти от индустрията. От Американската авиационна администрация, например, твърдят, че ако вулканичните облаци могат да се видят, то би следвало да се възприемат като толкова опасни, колкото са гръмотевичните бури и да бъдат избягвани, ако това е възможно.
Според други представители от индустрията избухването на исландския вулкан през април съдържа по - голяма опасност за двигателите, отколкото се предполагаше по- рано.
Tweet |
|