АБОНАМЕНТ ЗА НОВИНИ [X]
Авионовини: Wizz Air, Condor
Wizz Air, най-бързо развиващата се и най-устойчива нискотарифна авиокомпания в Европа, обяви, че ѝ предстои закупуването на 75 нови самолета Airbus A321neo. Компанията е уведомила Airbus, че възнамерява да упражни правата си за покупка на новите ефективни и модерни самолети спрямо споразумението, което те имат.
75-те допълнителни самолета A321neo се очаква да бъдат доставени през 2028-29 г.* Придобиването им е в основата на амбициозната цел на Wizz Air да утрои размера на своята флотилия и до края на десетилетието да разполага с 500 самолета. Моделът A321neo включва най-новите технологии в авиацията и ще помогне на авиокомпанията да укрепи позицията си на една от най-устойчивите нискотарифни авиокомпании. Сред значителните му предимства за околната среда са намаляване на шумовия отпечатък с близо 50%, на разхода на гориво с 20% и емисиите на азотен оксид с 50%.
Към момента Wizz Air разполага с флотилия от 165 ултрамодерни и ефективни самолета Airbus. Wizz Air управлява една от най-младите флотилии за къси разстояния в света, предлагайки на клиентите ненадминато изживяване при пътуване, като същевременно минимизира въглеродните емисии.
Йозеф Варади, главен изпълнителен директор на Wizz Air, коментира: „Комбинацията от ултраниските разходи на Wizz Air и водещия на пазара самолет Airbus A321neo са силна предпоставка за бъдещия растеж на Wizz Air през следващото десетилетие, докато ние допълнително укрепваме позицията си като една от най-устойчивите авиокомпании в света. Ние сме на път да станем авиокомпания от 500 самолета до края на десетилетието. Заедно с това изпълняваме ангажимента си да намалим емисии ни на CO2 с 25% до 2030 г.“
Една от най-големите германски авиокомпании – “Кондор” (Condor), няма да оперира и през следващата година до българските черноморски летища Бургас и Варна. Това обяви пред TravelNews Атила Тотх, генерален мениджър на Aviareps Group за Унгария и Югоизточна Европа, която компания е лидер в продажбите на самолетни билети на авиокомпаниите (General Sales Agent - GSA). “За съжаление „Кондор“ няма да оперира до Бургас и Варна догодина. Надяваме се да възобнови полетите до Българското Черноморие през 2024 г.", заяви Тотх. Причината е страхът на германците да пътуват до курортите на Черно море заради войната в Украйна, коментираха от туристическия бранш. Според тях това означава, че и през 2023 г. няма да се възстанови напълно броят на туристите от Германия по българските летни комплекси, който е най-важният чартърен пазар за туроператорите, хотелиерите и летищата. Авиокомпанията „Кондор“ осъществяваше редовни полети до Бургас и Варна от редица градове в Германия преди пандемията. Тя правеше и многобройни чартъри, които бяха запълвани от големите германски туроператори като TUI, DER Touristik, Alltours и други. До 2019 г. тя извършваше полети и от Великобритания, тъй като беше част от групата на фалиралия туроператор „Томас Кук“. Наскоро представителите на германските туроператори у нас прогнозираха лоши перспективи за българския туризъм и през лятото на 2023 г. Семействата с деца избягват България заради близостта с войната в Украйна, коментира пред TravelNews Венцислав Танчев, управител на "Сън турс", който представлява германския туроператор Alltours. Според него за юли и август 2022 г. броят на германските туристи е на нивата от предходната година. През юни е имало малък ръст, но септември е по-зле и от 2021 г., тъй като почти няма резервации. „Спадът на германските туристи е 50% спрямо 2019 г. и е смешно някои експерти да говорят, че войната няма ефект върху българския туризъм“, подчерта Танчев. Той не е оптимист и за лято 2023 г., защото няма да има ранни записвания заради очакваната рецесия, енергийната криза в Европа, Ковид пандемията и войната в Украйна. „Имаме защо да се притесняваме за следващия сезон, тъй като всичко ще се случва на last minute”, обясни той. В допълнение цените на нощувките в хотелите и въобще на почивките в България ще поскъпнат минимум с 15%. „Германският пазар върви зле със спад от 50% спрямо 2019 г. въпреки, че очаквахме да достигнем 85-95% от нивата преди Ковид пандемията“, обяви Калин Сутев, представител на големия германски туроператор DER Touristik (към който е и ITS) и управител на „Дестинейшън Туристик Сървисис“. Той подчерта, че преди сезона са заложили 90 000 седалки в чартърни самолети, докато се надява да осъществят 45 000. За сравнение през 2019 г. са довели над 100 000 германски туристи. Според него войната в Украйна и закъснялата реклама на България са се отразили лошо на немския пазар. Илия Илиев, представител на другия германски туроператор Schauinsland Reisen, съобщи, че сезон 2022 г. не е най-добрият за българския туризъм. „Като цяло няма да достигнем нивата от 2019 г.“, каза той. Илиев се надява поне да имат 40-50% от обема преди Ковид пандемията. Туроператорите и хотелиерите ще настояват страната да поиска държавна помощ от ЕК за 35 евро на седалка за доведен турист през следващия сезон, тъй като българският туризъм е най-засегнат от войната в Украйна от целия ЕС. Според Венцислав Танчев трябва да се мислят мерки за подпомагане на заетостта и данъчни облекчения в туризма, за да стане България по-конкурентноспособна. Мерките трябва да залегнат в бюджета на държавата за 2023 г. Освен това трябва силна реклама на туризма ни. Германия е най-важният пазар за българския туризъм. За седемте месеца на тази година (до края на юли) у нас са пристигнали едва 174 000 германски туристи, показват данните на Министерството на туризма. За сравнение преди пандемията през цялата 2019 г. са дошли над 761 000 германци, а през 2018 г. – над 850 000. Германия се нареждаше на трето място след Румъния и Гърция по брой туристи в България преди пандемията.
Tweet |
|