EUR 1.9558
USD 1.8068
CHF 2.0847
GBP 2.3463
CNY 2.5360
you tube
mobile version

Автомобили втора ръка – пазарът е задрямал

АБОНАМЕНТ ЗА НОВИНИ [X]

Въведете Вашият e-mail адрес, за да получавате най-важните новини на EconomyNews за деня на своята електронна поща.
E-mail
 

Автомобили втора ръка – пазарът е задрямал

mail18:05 | 12.08.2011прегледи 5490 коментарикоментари 0


Данаил Алеков
Пазарът на коли втора употреба бележи застой. Това показа обиколката на ЕconomyNews.bg на автомобилната борса в Горубляне. Самостоятелните търговци и автокъщите предлагат употребявани автомобили от всички марки, но сериозни купувачи не се намират през август.
Цени от 2 700 лв. нагоре
В първата автокъща се предлагаха не повече от 30 автомобила, а ние бяхме единствените посетители. Може би точно липсата на клиенти беше накарала собственика да спусне пердето на караваната и да се отдаде на следобедна почивка. Въпреки това разгледахме внимателно какво се предлага. Най-евтиният автомобил, който видя екипа ни беше Ford Fiesta от 1998 г. за 1 890 лв. Като цяло нямаше коли от високия клас – ценовия диапазон на повечето коли не надхвърляше 5000 лв. Срещу малко повече от 2 700 лв. мераклиите за икономична кола може да се сдобият VW Polo 1.4i от 1998г., което според изнесените характеристики е на 97 хил. км. (а доколко е на такъв километраж, никой не знае). С 500 лв. повече в джоба пък може да си купите една идея по- икономична кола - Renault Clio 1.2i от 1999г. Малко по-нова кола – Daewoo Lanos 1.3i от 2001г. струва 3 500 лв.
Един от бестселърите в област Перник, а и не само там – VW Golf “4”-ка с двигател 1.4i от 1999г., се продава за 4 990 лв. По-новите коли си държат цената и рядко може да се намери кола на 3-4 години под 12 000 лв. Спортната версия на Peugeot 207 GT 1.6T от 2007г. се продава за 13 500 лв., а Seat Toledo 1.9TDi от 2006г. беше на промоционалната цена от 15 000 лв. (вместо 16 800 лв.).
Освен леки коли, в автокъщата се предлагаха и две ATV-та – едното за 6 500 лв., а другото за 10 000 лв. Разликата идва от това, че второто, по-скъпото, е с регистрационни номера, а не всички ATV-та може да се регистрират в КАТ – повечето не може да се движат по републиканската пътна мрежа. Автокъщата предлага и един джип – KIA Sportage 2.0 TDi от 2000г. за 7 900 лв.
Лукс возила над 9 хиляди лв.
Запътихме се към автокъщата отсреща – там видимо имаше по-луксозни возила. Още на входа видяхме едно Audi Q7 3.0 TDi от 2006г. на 75 000 км със S-line пакет – цената му беше 57 900 лв., но изрично пишеше, че тя подлежи на дискусия. До него имаше и Audi A4 комби с двигател 2.5TDi от 2004г. за 12 200 лв. Един VW Beetle 1.9 TDi от 2002г. също хващаше окото, а цената му беше 9 200 лв. Спортното Audi TT 1.8T на 98000 км пък струваше 11 450 лв. В автокъщата определено не липсваха луксозни возила, а малкото посетители търсеха предимно автомобили марка BMW. Така например младеж и девойка обстойно оглеждаха 8-годишно BMW 320D комби на 128 000 км за 10 200 лв. Друго BMW, само че 330CD на 157 000 км събираше навалица, нищо че цената му беше 17 900 лв.
Самостоятелните търговци
Редом до големите автоборси в Горубляне, има и свободен пазар, където самостоятелните търговци предлагат автомобилите си без помощта на автокъщите. Така се озовахме на един от най-големите свободни пазари, където определено беше по-интересно. Още с преминаване на бариерата, нахален търговец ни заговори с цел да демонстрира как върви неговият Mercedes C220 от 2000г. Въздържахме се от това удоволствие, но последва предложение за коментар по цената от 6 700 лв., която дори самият търговец усещаше, че е доста надута. „Не знам от сезона ли е, пари ли нямат хората, но купувачи няма. И това от доста време насам”, жалваше се въпросният търговец. С цялото ни уважение към Mercedes може да заявим, че такава цена само може да отблъсне мераклиите. Оставяме настрана нашия герой и продължаваме да гледаме чудесата на свободния пазар.
Audi-то има ... газова уредба!
А такива определено не липсват – две крачки по-надолу се натъкваме на нещо уникално – изключително запазено, лъснато Audi A8 с 4.2 двигател от 2006г. и кърджалийска регистрация. Не това обаче е уникалното на тази кола – след внимателен оглед виждаме, че Audi-то има ... газова уредба! Наслушали сме се на истории за S-класи и джипове с газови уредби, но за тази находка определено ни трябваше време да анализираме как, с каква цел и защо изобщо някой ще прави подобен експеримент. При това някой с пари – въпреки че нямаше цена, тези Audi-та вървят около 40 000 лв. Явно продавачът не е знаел, че Audi предлагат и дизелов 4.2 двигател, но няма да се бъркаме повече в чуждите сметки. За съжаление, гордият собственик на това возило го нямаше да питаме за цената, но едва ли щеше да ни заинтригува.
Продължаваме нататък и се натъкваме на една почти готова сделка - вече се договарят условията за продажбата на едно Audi S8 4.2 от 2001г., като купувачът се опитва да смъкне малко от цената 17 500 лв., защото му се струва, че за нея машината не „ръмжи” достатъчно. Факт е, че хората се опитват всячески да се пазарят за цената, но нахъсаният продавач веднага сяда на шофьорското място и настъпва до край педала на газта, с което бързо заглушава исканията на купувача. Други по-интересни коли, които са изложени: запазен VW Passat 2.5 TDi от 2001г. за 11 000 лв., Mercedes C180 1997г. за 4 390 лв. и Mazda MPV 2.0 D4D от 2003г. за 8 300 лв. Продаваше се и компактната Skoda Fabia 1.9 SDi 2003г. с 65 конски сили на 117 хил. км за 6 690 лв., както и Mitsubishi Space Star от 2000г. за 3 950 лв. На този пазар обаче алъш-вериш-ът процъфтява и човек трябва много да внимава – така например, според изнесените данни въпросното Mitsubishi беше с пробег малко под 100 хил. км, което беше практически невъзможно за голяма семейна кола на 11 години.
Който плаща лошо, плаща два пъти
След като се запътихме на изхода, случайно срещнахме познат, който продаваше 14-годишния си Golf “3”-ка 1.6 комби за 3 000 лв. На въпроса защо изписват толкова очевидно нереални километри за пробег, той отговори, че това е най-малкото нещо, с което купувачът може да бъде излъган. Разказа ни за схема, която действа при продажба на автомобили с нередовни документи – било то крадени, или нещо друго. „Купуваш си BMW на топ цена и продавачът ти го прехвърля на твое име чрез някой познат нотариус. И така, караш си BMW-то, но в един момент решаваш да му смениш регистрацията, защото не искаш останалите да мислят, че си от Благоевград примерно. Отиваш в КАТ, за да минеш през „канала”, но се оказва, че колата се издирва от Интерпол да речем. Тогава тя се конфискува и най-лошото е, че всичко е за твоя сметка – оставаш както без кола, така и без пари.”
За да не се опарите, трябва да сте много внимателни, като купувате кола втора употреба – няма как да знаете каква е историята на въпросния автомобил. Въпреки, че тази схема е известна от край време, наивни купувачи винаги се намират. А далаверите не са само на свободния пазар – това, че си купувате кола от автокъща, не е гаранция за изправността ѝ. Затова бъдете внимателни при избора си и не се хващайте на първата опция, особено ако цената ви залъгва - защото който плаща лошо, плаща два пъти.
 


 
 
 
Коментирай
 
Име:

E-mail:

Текст:

Код за
сигурност:

Напишете символите в полето:




 
БЮЛЕТИН НА EconomyNews.bg