АБОНАМЕНТ ЗА НОВИНИ [X]
Автомобилните продажби в САЩ надолу по стръмния път
Продажбите на нови автомобили в САЩ отнова отбелязоха спад през март за 17 пореден месец, предаде ВВС. Те са с 37% по-малко на годишна база, но има признаци, че те може би вече са ударили дъното и тръгват нагоре. Данните за март показват, че спрямо март са регистрирани 24.5% повече сделки до 857 735 бройки.
Продажбите на GM в САЩ са спаднали с 45% на годишна основа, вместо прогнозираните от анализаторите 48%. Тези на Ford са се понижили с 41%, а на Chrysler с 39%.
GM и Chrysler получиха улиматум от администрацията на Барак Обама да се преструктурират съответно за 60 и 30 дни, ако искат да получат исканата от тях допълнилена държавна помощ надхвърляща $21 млрд.
Сделките са се вървели с годишно темпо от 9.86 млн. бройки, което изненада анализаторите, които очакваха то да бъде около 8.8 млн. бройки. През февруари този показател беше 9.1 млн. бройки достигайки най-ниското си ниво от 1981.
Американските доставки на Toyota са намалели с 39%. Honda и Nissan отчитат забавяне от съответно 36 и 38%. Пазарният дял на американските компании е спаднал през март до 45.2% от 49.3% през третия месец на 2008 г. Японските автомобилостроители са увеличили този си показател с 2.7% до 47.1%.
Средните отстъпки при покупка на автомобил са достигнали $3.169, което е ръст от 30% спрямо миналата година.
Tweet |
|