АБОНАМЕНТ ЗА НОВИНИ [X]
Автомобилният пазар у нас се сви до нива 2003
За първите четири месеца на 2010 г. в България официално са продадени 5560 леки, лекотоварни и товарни превозни средства, сочи статистиката на Асоциацията на автомобилните производители и техните оторизирани представители в България (ААП). Това е спад от 44,3% в сравнение с този период на миналата година, а като цяло продажбите на нови превозни средства са намалели до нивата от 2003 г., съобщава агенция Speed-Press
От общите продажби 5352 се падат на леките и лекотоварните автомобили (-44,2%), а 208 са реализираните за периода камиони и автобуси (-45,8%). Освен това у нас са продадени 72 мотоциклета и ATV, което е спад от 40,5% в сравнение със същия период на 2009 г.
Водеща марка на пазара е Peugeot, която излезе начело при производителите по време на кризата. Продадени са 555 автомобила Peugeot (-33,5%; пазарен дял 10,37%), а марката е водеща и на пазара на мотоциклети с 21 продажби (29,17% пазарен дял), точно колкото има и Yamaha. Втората най-продавана марка автомобили у нас за първите четири месеца на 2010 г. е Ford с 509 реализирани превозни средства (-44,5%; пазарен дял 9,51%), следвана от Toyota с 500 продажби (-58%; пазарен дял 9,34%) и Volkswagen с 449 продажби (-57,1%; пазарен дял 8,39%). Топ 5 на най-продаваните автомобилни марки се завършва от Dacia с 287 реализирани автомобила, осигуряващи пазарен дял от 7,23%. Dacia има и най-малък спад в продажбите си от всички водещи марки – - 21,3%.
Tweet |
|