АБОНАМЕНТ ЗА НОВИНИ [X]
Автосалонът в Пекин започна
Всички големи автомобилостроители на планетата ще се опитат да прелъстят китайската публика на автомобилното изложение в Пекин, което започва днес в атмосфера на ожесточена конкуренция на най-големия световен пазар, чийто растеж се забави през последната година, предаде Франс прес. Най-големият автосалон в Китай, който едната година се провежда в Шанхай, а другата - в Пекин, ще продължи до 2 май. В програмата му за 2012 г. са обявени 120 световни премиери, от които 36 дело на многонационални компании. Публиката ще може да открие и 74 концептуални модела и 88 автомобила с нови енергии.
"Докато центърът на тежестта на световната автомобилна промишленост се премества още малко към Китай и някои други бързоразвиващи се икономики, китайската промишленост може да се възползва от историческа възможност и затова трябва да развие иновативния си капацитет", посочват организаторите на официалния сайт на автосалона. След бум на растежа през 2009 и 2010 година, пазарът на автомобили внезапно забави темпото си миналата година след приключването на правителствените програми за стимулиране на продажбите на по-икономични коли. През 2011 година броят на
продадените автомобили е нараснал само с 2,5 на сто до 18,51 милиона.
Туристическите автомобили - първият сегмент на пазара - обаче са отчели растеж от 5,2 на сто до 14,5 милиона продадени коли. Заради трудностите в сектора, който е един от стълбовете на китайската икономика, през декември Пекин обяви края на мерките
в подкрепа на чуждите инвеститори, което не попречи на доста международни автомобилостроители, сред които Volkswagen и Ford, да обявят наскоро изграждането на нови заводи за увеличаване на капацитетите си. Впрочем, чуждестранните автомобилостроители бяха призовани от правителството да лансират нови марки в рамките на съвместните предприятия с китайските си партньори. Трудностите на китайските конструктори на вътрешния пазар биха могли да ги накарат да засилят присъствието си в чужбина, подобно на Great Walll Motor, който през февруари започна производство в България. Експерти изтъкват, че китайците винаги са се опитвали да усвояват нови технологии и след това да ги изнасят. Форд представи днес в Пекин трицилиндровия си мини-високопроходим модел EcoSport, а Chrysler показа вдъхновения си от Годината на дракона джип, с изображение на дракон на предния капак - все модели, замислени за китайската клиентела, предаде Асошиейтед прес. Германският производител на луксозни автомобили BMW разчита тази година продажбите му в Китай да нараснат с двуцифрено изражение въпреки забавянето на пазара, изтъкна членът на управителния съвет Иън Робъртсън, цитиран от АФП. Той изтъкна, че през първото тримесечие продажбите на компанията са се увеличили с 37 процента спрямо 38 на сто през 2011 година. Китай е третият пазар на BMW, който има съвместно предприятие в страната с местния производител Brillance.
Tweet |
|