АБОНАМЕНТ ЗА НОВИНИ [X]
Аерофлот изхвърля Суперджет 100
Руската авиокомпания Аерофлот е спряла от експлоатация близо половината от новите си регионални самолети Суперджет 100 заради технически проблеми, съобщи конструкторът Сухой гражданска авиация в комюнике, цитирано от Франс прес. Решението е взето по нареждане на руския регулатор за въздушния транспорт Росавиация, която задължи авиокомпанията да спре от полети четири от нейните десет самолета Суперджет 100 заради проблеми с колесника, уточни в. "Ведомости". Производствени дефекти има при всички самолети през първите две години от началото на пътническите полети, успокоява Сухой, която сглобява самолета заедно с няколко международни партньора. Групата уверява, че два от спрените от полети самолети ще започнат отново да летят до края на седмицата, а другите два - до края на месеца.
Миналата седмица в. "Комерсант" писа, че самолетът, представян като надеждата на руската гражданска авиация, е дал 40 процента от дефектите във флота на Аерофлот. Суперджет, който е с капацитет да превозва стотина пътници, е проектиран, за да се конкурира с бразилския Ембраер (Embraer) и канадския Бомбардие (Bombardier) на смятания за обещаващ пазар на регионални самолети. Френският производител на самолетни двигатели Снекма (Snecma) и авиационната отбранителна компания Талес (Thales) също са участвали в проекта. Първият полет на самолета, чиято каталожна цена е около 30 милиона долара, беше през 2008 година, а първата машина беше доставена на арменската авиокомпания Армавиа (Armavia) през април 2011 година. В Русия той се експлоатира от Аерофлот, а отскоро и от сибирската авиокомпания Якутия. Програмата бе помрачена от катастрофата през май 2012 година при демонстрационен полет в Индонезия, когато загинаха 45 пътници на самолета. Според индонезийските власти инцидентът се дължи на човешка грешка.
Tweet |
|