EUR 1.9558
USD 1.7689
CHF 2.0791
GBP 2.3014
CNY 2.4291
you tube
mobile version

Азия купува по-малко земеделски стоки от САЩ

АБОНАМЕНТ ЗА НОВИНИ [X]

Въведете Вашият e-mail адрес, за да получавате най-важните новини на EconomyNews за деня на своята електронна поща.
E-mail
 

Азия купува по-малко земеделски стоки от САЩ

mail13:25 | 11.04.2025прегледи 228 коментарикоментари 0


Азиатските купувачи намаляват покупките на американски селскостопански стоки, тъй като планираните от Вашингтон такси за кораби, свързани с Китай, и големите вносни мита за ключови регионални търговски партньори подклаждат несигурността и намаляват апетита за американски продукти, съобщава Ройтерс.

Китай, който предприе ответни мита от 34% върху американските стоки, е най-големият вносител на американски селскостопански продукти, но други азиатски страни, включително Япония, Южна Корея и Тайланд, също купуват значителни количества пшеница, царевица и соево брашно от САЩ.

Планът на президента Доналд Тръмп за съживяване на американското корабостроене чрез пристанищни такси до 1,5 милиона долара за кораби, свързани с Китай, принуди износителите да търсят некитайски кораби и на свой ред увеличи разходите за превоз, намалявайки търсенето на американски селскостопански стоки.

"Това прави САЩ сега непривлекателна дестинация за над половината от световния флот", посочи базираният в Канзас консултант по товарни превози Джей О'Нийл, цитиран от Ройтерс.

Собствениците и операторите на кораби не са склонни да предоставят оферти за пристанищата на САЩ за април, май и юни поради надвисналите такси, добави той.

Предизвикателствата при доставките и несигурността, свързана с търговската война, вероятно ще натежат върху референтните фючърси на соята и пшеницата на Чикагската стокова борса, които се търгуват близо до многомесечни дъна, казаха търговци.

"Засега повечето вносители не поемат риска за внос от САЩ. Разходите за доставка се повишиха и има толкова много несигурност около търговската война", каза базиран в Сингапур търговец в международна компания, която продава зърнени и маслодайни семена от САЩ в Азия.

Митата на САЩ за десетки страни влязоха в сила в сряда, 9 април, включително огромните мита от 104% мита върху китайски стоки.

Ройтерс отбелязва, че Азия купува около 35% от пшеницата и царевицата, доставяни по целия свят. Що се отнася до соята, Китай заема повече от 60% от маслодайните семена, търгувани в световен мащаб.

Въпреки че не се очаква други азиатски вносители на зърно да предприемат контрамерки на митата на САЩ, ограничената наличност на кораби и несигурността на търговската война оказват влияние върху покупките, казаха търговци.

"Опитваме се да сменим корабите за товари, които бяхме резервирали по-рано, за да доставяме жито от САЩ в Югоизточна Азия. Трябва да платим по-високо навло, за да вземем некитайски кораби. Така че засега е голямо "не" на вноса на зърнени храни от САЩ", отбеляза втори търговец, базиран в Сингапур.

Традиционните купувачи на пшеница от САЩ като Япония и Южна Корея се очаква да продължат да купуват американски товари, но те също така могат да закупят малко царевица и соя от алтернативни доставчици в Южна Америка и региона на Черно море.

"Към момента купуването на американски продукти на практика е спряло. Но гледайки напред, очакваме Япония и Южна Корея да продължат да вземат американска пшеница, тъй като са се ангажирали да купуват от САЩ", отбеляза друг стоков търговец от Сингапур.

За купувачи като Япония и Южна Корея е трудно да преминат от американска пшеница, тъй като тя се използва за директна консумация от хората, но те могат да преминат към алтернативни доставки на фуражно зърно като царевица и соя.

Повечето вносители на зърно от Югоизточна Азия все още не са резервирали около половината от изискванията си за май, което ги прави уязвими от недостиг на доставки, каза вторият търговец от Сингапур.

Майк Стинхук, изпълнителен директор на Соевата транспортна коалиция в САЩ, каза, че виден американски износител не е успял да получи оферти от компании за океански кораби за превоз на соево брашно поради предложената такса за плавателни съдове, свързани с Китай.

"Вече виждате негативното въздействие", посочи той.

източник: БТА


 
 
 
Коментирай
 
Име:

E-mail:

Текст:

Код за
сигурност:

Напишете символите в полето:




 
БЮЛЕТИН НА EconomyNews.bg