АБОНАМЕНТ ЗА НОВИНИ [X]
Ако искате да изнасяте в Швейцария!
Данаил Алеков, специален пратеник на EconomyNews.bg в Цюрих
Антонио Мастроджовани е роден в Италия, но израства в Швейцария. Специализира се във внос на вино от Южна Италия и макарони. Срещаме го на българо-швейцарския икономически форум в Цюрих, а на визитката му стои българското знаме, под което пише "import". Ето какво каза той пред EconomyNews.bg за шансовете на българските продукти да се продават на швейцарския пазар.
Г-н Мастроджовани, били сте много пъти в България, какви са вашите впечатления?
България е много хубава страна, а това, което отделните градове предлагат, е впечатляващо, например Пловдив. Последният път, когато с колегите посетихме България, се поинтересувах какво точно предлага страна ви и установих, че имате много качествено вино, хубаво кисело мляко, розово масло, хубаво сладко от рози и добра водка.
Какви са вашите бизнес намерения в България?
Ако имах финансова възможност веднага бих започнал да произвеждам вино. Климатът и почвата са подходящи, а производствените разходи са много ниски. На този етап обаче планирам да донеса хубавите български продукти в Швейцария.
С кои фирми си партнирате от българска страна?
Започнал съм преговори с няколко български компании, които очаквам да ми предоставят правото да ги представлявам в Швейцария. Това са фирмите „Био Фреш” Пловдив, „Джем и джем” ООД, винарските изби „Катаржина” и „Анжелус Естейт”. Тепърва започвам с бирените компании „Загорка” и „Каменица” и с водка „Аляска” от Винпром „Пещера”. Свързах се по телефона и с Едоардо Миролио, който има винарска изба в с. Еленово. Някои от фирмите вече имат готовност за експорт в Швейцария.
Какво предлагате на българските фирми?
Регистрирал съм фирма в Швейцария с цел импорт на български стоки. Искам чрез нея да продавам български стоки в големите хранителни вериги в Швейцария, чиято мрежа обхваща цялата страна. Знаете, че вносът на хранителни продукти в Швейцария е много труден, независимо дали е от ЕС или от другаде, защото има определени квоти. На швейцарския пазар не се стъпва лесно и задължително трябва да стане през местна фирма. Има хиляди разновидности на вино и е невъзможно да се пробие само с името „България”. Предлагам на българските фирми да осигуря нужните контакти с големите вериги и да свърша най-трудната работа – промотирането на продукта. В Швейцария все още няма българска бира например, но имам много добри контакти в тази област и възможност още от утре да разпространявам българска бира.
Как очаквате да реагират швейцарците на българските продукти?
В началото няма да реагират добре и едва ли ще имам голям успех. Ще е необходимо време, докато убедя хората да пробват продукта, но тогава ще разберат, че продуктът наистина е добър. Разговарях с някои от големите вериги за това мое намерение и получих тяхното съгласие. Все още обаче не съм конкретизирал продукта пред веригите.
Защо?
Не мога да продължа преговорите, преди българските компании да ми предоставят правото да ги представлявам тук. Не мога да промотирам продукта, хората да го харесат и когато ме попитат: Имате ли права за разпространение, аз да им кажа „не”. Българските компании искат да стъпят директно на швейцарския пазар, но както казах - това е много трудно. Тъй като фирмите, с които кореспондирам нямат представителство тук, моето условие е да бъда главен представител на тези продукти в Швейцария. Към момента получих предложения за пакетни договори за пласиране на определени количества на производствени цени, но искам да започна с малко и първо да промотирам продуктите. Имам готовност да започна веднага, когато получа право да оперирам с българските продукти в Швейцария. Единственият, който може да загуби, съм аз, защото трябва да продам стоката, която съм платил. Българските фирми трябва да са по-експортно ориентирани и да си съзнават интереса.
Освен в търговските вериги, имате ли намерение да пласирате стоките на други места?
Да, в тази връзка от 25 октомври в петзвездният хотел Schweizerhof в Люцерн съвместно с Посолството на България в Швейцария организираме седмица на българската кухня – ще презентираме вино, козметика, кисело мляко, бира и сладко. Българската кухня ще бъде представена от Жоро Иванов, главен готвач на „Гранд Хотел София”. Целта е след събитието в Schweizerhof до края на годината да се предлага българско вино в хотела. Офертата на хотела е, ако клиентите харесат виното, то да остане в менюто. Поканих и представители на „Анжелус Естейт” – виното, което спечели златен медал на Vinalies International в Париж. В момента очаквам отговор от тях дали ще вземат участие. Наистина имам търпение и желание да промотирам българските вина в Швейцария, защото, както казах – без промотиране е много трудно да се пробие, особено на винения пазар.
Още по темата за българския икономически форум в Цюрих.
Tweet |
|
I thank you for over 1000 downloads, I hope I could give you a little view into the reality in Switzerland !
А желае ли г-н Мастроджовани да предложи на швейцарците Розова вода "МАЯ" - за пиене, на която беше присъден златен медал през 2012!? www.mayady.net www.roseoil.shopmania.biz