АБОНАМЕНТ ЗА НОВИНИ [X]
Освен увеличаване на туристите от съседните страни за 2024 г. Албания отчита растеж на западноевропейските пазари като Италия, Германия, Франция и Великобритания и разширяване на картата на далечните пазари и повече посетители от тези региони.
Сред ястията на албанската трапеза се нареждат различни салати, пуйка, пършѐш (ястие от праз, масло, мента, джоджен и натрошена питка, често царевична, които се запържват и комбинират най-често с печена пуйка – бел. ред.), баклава и напикти като вино, ракия и натурални сокове.
Секторът на недвижимите имоти се оказа особено привлекателен за преки чуждестранни инвестиции, отбелязвайки увеличение от 23%, следван от финансовия сектор с ръст от 21%, сектора на петрола и горивата с 13%, енергията с 5%, и комуникациите с ръст от 5%.
Лидерът на на опозиционната албанска Демократическа партия Лулзим Баша обвини правителството, че е виновно за тежкото икономическо състояние на страната, като подчерта, че потреблението в страната е на исторически най-ниското си ниво, предаде агенция МИА, цитирана от БТА.
Те са около 24% от общата стойност на преките чуждестранни инвестиции. Според резултатите от редовно проучване на ЦБ на Албания, около 26% от недвижимите имоти, продадени през втората половина на 2023 г., са закупени от нерезиденти, като една трета от тях идват от страни извън ЕС.
Ведомството уточнява, че секторът на лечебните и ароматни растения продължава да има значително социално-икономическо въздействие, както за увеличаване на заетостта, така и за осигуряване на икономически приходи от износа на тези билки, които са много търсени на външните пазари.
Публикувания от статистическия институт – ИНСТАТ, индекс на потребителските цени показва, че е овладяна вълната от ръст на цените, предизвикана от пандемията от ковид-19 и военната агресия в Украйна.
Финансовата помощ се отпуска от Френската агенция за развитие (AFD) и е предназначена за проект за публичната политика за подкрепа на възобновяемия капацитет и зеленото развитие на Албания.
За първите седем месеца на 2024 г. вносната бира на албанския пазар заема дял от 60 процента, докато през 2016 г. делът ѝ е бил 42 процента, според данни на албанските митници. Около 40 процента от търсенето на бира се покрива от албанското производство, като ситуацията е била подобна и преди година, отбелязва „Монитор“.
Италиански, френски, белгийски и швейцарски клиенти често са привлечени от пакетни сделки, които включват разходи за пътуване и настаняване.