АБОНАМЕНТ ЗА НОВИНИ [X]
АМ "Марица" - готова в края на 2014
/обновена/
Продължава активната работа по доизграждането на автомагистрала „Марица“. Лот 1 е изпълнен на 42%, Лот 2 – на 72%. Това стана ясно при днешната проверка на изпълнението на магистралата на министрите на регионалното развитие Десислава Терзиева и на транспорта, информационните технологии и съобщенията Данаил Папазов. На по-голямата част от втория лот вече са положени първите пластове асфалт, констатира още проверката.
„Изпълнителят на Лот 2 ни увери, че в края на ноември обектът ще бъде готов“, съобщи регионалният министър и обясни, че по предварителния график и двата лота трябва да завършат до края на тази година.
Ако се наложат допълнителни дейности, възникнали в процеса на изграждането на автомагистралата, крайният срок на завършването й трябва да бъде март следващата година, за да можем да се вместим в разумните срокове на оперативната програма "Транспорт", каза Терзиева. Тя добави, че усилията ще бъдат насочени към поне частично отваряне на Лот 1, за да бъде улеснен трафикът. Терзиева отбеляза, че изграждането на автомагистрала "Марица" е било забавено с десет месеца заради археологичски разкопки преди тя да встъпи в длъжността министър на регионалното развитие. По думите й първата им задача е била да постигнат договореност с археолозите, които през август щели да приключат разкопките си. Като причина за забавянето на строителството на автомагистралата тя посочи още липсата на подземен кадастър. Проектът се осъществява с финансиране по оперативната програма "Транспорт" и от националния бюджет. Със средства на програмата се изграждат общо 65,62 километра.
Лот 2 Димитровград-Харманли трябваше да бъде завършен през февруари 2014 година.
За Лот 1 - отсечката Оризово-Димитровград срокът за завършване е юни 2014 година. Намерението е до Свиленград през лятото на 2014 година да се стига по изцяло изградената АМ "Марица", каза в края на 2013 годинина регионалният министър Десислава Терзиева.
Проектът „Изграждане на АМ „Марица“ Лот 1 и Лот 2” се съфинансира от Кохезионния фонд на Европейския съюз и националния бюджет чрез ОП „Транспорт“ 2007 – 2013 г. Със средства от оперативната програма се изграждат общо 65,62 км. АМ “Марица” е част от Трансевропейския транспортен коридор №IV и от трансевропейската автомагистрала „Север-Юг”. Тя ще свързва АМ „Тракия” при пътен възел „Оризово“ с Капитан Андреево на българо-турската граница. „Марица” е основен маршрут на движение в посока Пловдив – ГКПП „Капитан Андреево”. По нея ще се осъществява и пътният трафик за Гърция при възел „Ново село“.
Междувременно, стартира обществената поръчка за определяне на изпълнител за извършване на поддържане (превантивно, текущо, зимно и ремонтно-възстановителни работи при аварийни ситуации) на автомагистралите „Хемус” и „Марица” на територията на ОПУ-Варна, ОПУ-Шумен и ОПУ-Хасково, стопанисвани от АПИ, в две обособени позиции:
Обособена позиция № 1 – ОПУ-Варна и ОПУ-Шумен – АМ „Хемус”;
Обособена позиция № 2 – ОПУ-Хасково – АМ „Марица”.
Прогнозната стойност е 9,5 млн. лв. без ДДС. Срокът за подаване на офертите е до 7 август 2014 г.
Две са обособените позиции и в обществената поръчка за определяне на изпълнител за поддържане, базирано на показатели на изпълнение на автомагистралите „Люлин“, „Струма“ и „Тракия“ и прилежащи пътни съоръжения:
Обособена позиция № 1: АМ „Люлин” от км 0+000 до км 19+495, път I-1 с магистрален габарит от км 287+450 до км 305+220 и АМ „Струма“ от км 305+220 до км 322+000, включително и пътни връзки с обща дължина 17,489 км;
Обособена позиция № 2: АМ „Тракия” от км 208+181 до км 359+475, включително и пътни връзки с обща дължина 11,562 км.
Индикативната стойност на обществената поръчка е 15 млн. лв. без ДДС. Срокът за подаване на офертите е до 28 август 2014 г.
Срокът за изпълнение на обществените поръчки е 48 месеца. Критерият за избор на изпълнител е икономически най-изгодна оферта.
Източник: МРР, АПИ, БТА, снимки: МТИТС
Tweet |
|