EUR 1.9558
USD 1.8677
CHF 2.0601
GBP 2.3170
CNY 2.5772
you tube
mobile version

АМ "Тракия" може да бъде разширена

АБОНАМЕНТ ЗА НОВИНИ [X]

Въведете Вашият e-mail адрес, за да получавате най-важните новини на EconomyNews за деня на своята електронна поща.
E-mail
 

АМ "Тракия" може да бъде разширена

mail18:15 | 03.02.2025прегледи 90 коментарикоментари 0


За да се подобрят пропускателните възможности на Автомагистрала "Тракия" и да се намалят рисковете от инциденти, от Агенция "Пътна инфраструктура" (АПИ) разглеждат възможностите за разширяване на отделни участъци като този София - Пловдив и/или чрез развитието на алтернативни трасета.

До отнемане на трафика от магистралата се очаква да доведе и основният ремонт на дублиращото я трасе през Нови хан и Костенец.

Това стана известно от отговора на министъра на регионалното развитие и благоустройството Иван Иванов в рамките на петъчния парламентарен контрол на въпрос на народните представители Емил Янков, Ангел Георгиев и Никола Димитров от парламентарната група (ПГ) на "Възраждане" относно предвиждани дейности от страна на Министерството на регионалното развитие и благоустройството (МРРБ) за разширяване на Автомагистрала "Тракия". Според задалите въпроса депутати магистралата е изчерпала своя капацитет. 

Направен през юли 2024 година анализ на оценката на въздействието върху пътната безопасност на магистралата в участъка София - Пловдив дава насоки за потенциалните възможности за разширяване на скоростни път и/или реализиране на други алтернативни трасета, с оглед намаляване на натоварването на движението при нарастващия поток от автомобили. 

"Предложените варианти са в по-дългосрочен план и се анализират с оглед голямата дължина на отсечката, не особено кратките срокове за изпълнение на екологични процедури, на индикативно високите стойности за проектиране и изграждане, както и на две допълнителни ленти за движение, така и на алтернативни трасета", уточни регионалният министър.     

Разширяването на АМ "Тракия" е сред приоритетите на АПИ, но това е много ресурсно начинание и с много съпътстващи дейности, уточни министър Иванов и допълни, че в Бюджет 2025 година много трудно ще бъдат намерени такива поради състоянието на приходната част.

Сред проучваните мерки от страна на АПИ са и такива, които могат да се изпълнят и в по-кратки срокове. Такива са възможностите за внедряване на интелигентни пътни знаци, част от интелигентните електронни системи, добави още Иван Иванов. 

Освен това от АПИ работят и върху проект за изпълнение на основен ремонт на трасето по републикански път I-8 по Околовръстен път на София, обходен път Ихтиман - Костенец при отсечката между Нови хан и Костенец. Тя се явява дублиращо трасе на магистралата и след реализацията на ремонта се очаква да се отслаби трафика по "Тракия". 

Предстои и възлагането през тази година на изготвянето на технологични проекти за ремонтиране на пет участъка от автомагистралата в областите на София, Пазарджик, Пловдив и Сливен. Приоритетно ще се планират през 2025 година и ремонтите на участъците на скоростния път в лошо и деформирано състояние на териториите на София, Пазарджик и Пловдив. Ще се възлагат на етапи, според наличните средства. По първоначална оценка ще са необходими през годината за целта прогнозно около 15 млн. лева, посочи още министър Иванов. 

От АПИ ще работят и по основен ремонт на пътния подлез при пътния възел "Луково" при тунел "Траянови врата" и на виадукта при 59 километър в област Пазарджик. Предвидено е и изграждането на шумоизолиращи защити в района на село Мирово, Община Ихтиман.    

 


 
 
 
Коментирай
 
Име:

E-mail:

Текст:

Код за
сигурност:

Напишете символите в полето:




 
БЮЛЕТИН НА EconomyNews.bg