EUR 1.9558
USD 1.8824
CHF 2.1037
GBP 2.3574
CNY 2.5792
you tube
mobile version

АМ „Люлин” готова на 94 %

АБОНАМЕНТ ЗА НОВИНИ [X]

Въведете Вашият e-mail адрес, за да получавате най-важните новини на EconomyNews за деня на своята електронна поща.
E-mail
 

АМ „Люлин” готова на 94 %

mail14:50 | 19.01.2011прегледи 854 коментарикоментари 0


Автомагистрала „Люлин” е завършена на 94 %, това стана ясно при инспекцията на автомагистралата на премиера Бойко Борисов, министъра на регионалното развитие и благоустройството Росен Плевнелиев и Карстен Расмусен - зам.-ръководител на отдел "България" в Главна дирекция "Регионална политика" на ЕК, съобщи агенция “Фокус”. Много се надявам, г-н Расмусен, да направим така и „Хемус” до нашата Варна. С тези думи премиерът Бойко Борисов се обърна към Карстен Расмусен от ГД „Регионално развитие” на Европейската комисия.
Стана ясно, че автомагистралата е завършена на 94 % и по думите на Борисов - затова искат да ни отклонят от тези наши цели.
Очаква се магистрала „Люлин” в посока Перник – София да бъде открита на 15 март, а в другата посока – през май.

180 млн. евро са разплатени до последния лев, коректно на всички, които участват в процеса на строителството. Това каза по време на инспекцията на магистрала „Люлин” регионалният министър Росен Плевнелиев.
Според Плевнелиев държавата е ускорила строителство на магистралата и така я е спасила. „Държавата показа, че може шест пъти по-бързо и много по-коректно и точно да работи с еврофондове. Това, което днес виждаме, е, че оттук-нататък темата със строителството на магистралата в срок не стои. Обещахме до края на годината да може коли да се движат по нея – изпълнихме го. Вие виждате, ние се движим по нея. Обещахме до 15 май да бъде на 100 процента готова с всички документи – ще го изпълним. Нещо повече, предвиждаме към 15 март да имаме етап едно с всички необходими документи и пробно пускане на магистралата в е едната посока и към 15 май – във всички посоки, за да имаме една европейска магистрала”, каза той.
През 2008 г. „Люлин” е смятана за критичен европейски проект и е давана за пример как не трябва да се управляват еврофондове. Днес това не е така, заяви още Плевнелиев.
В момента това, което остава да се довършва, е свързано със сигурността на хората, които ще пътуват по аутобана. Става дума за маркировката, осветлението на тунелите. Ще бъдат сложени например допълнително мрежи против свличания на земни маси на няколко участъка по швейцарска технология. Трябва да бъде направено и 100 процента отводняване на магистралата.
 

 


 
 
 
Още от рубриката
 
 
Коментирай
 
Име:

E-mail:

Текст:

Код за
сигурност:

Напишете символите в полето:




 
БЮЛЕТИН НА EconomyNews.bg