EUR 1.9558
USD 1.8824
CHF 2.1037
GBP 2.3574
CNY 2.5792
you tube
mobile version

АМ „Люлин” щяла да бъде готова в края на 2010

АБОНАМЕНТ ЗА НОВИНИ [X]

Въведете Вашият e-mail адрес, за да получавате най-важните новини на EconomyNews за деня на своята електронна поща.
E-mail
 

АМ „Люлин” щяла да бъде готова в края на 2010

mail13:20 | 08.01.2010прегледи 1799 коментарикоментари 0


"Мапа-Дженгиз" ще спази крайния срок за строителството на автомагистрала "Люлин" - 31 декември 2010 година, каза в Перник Тургут Аксакал, управител на сдружението "Мапа-Дженгиз", главен изпълнител на строежа. Според Аксакал в момента се работи по трасето на цялата магистрала, контролни органи следят изпълнението на операциите. „Остава да решим някои малки проблеми с агенцията "Пътна инфраструктура" и тогава няма да има закъснение със срока", допълни още той.
Магистрала Люлин вероятно ще бъде финализирана през 2011-2012 смятат обаче от Европейската комисия.
Магистралата е 19 км и свързва Околовръстното шосе с пътен възел "Даскалово". Тя струва 148.45 млн.евро, 111 млн.евро от тях са от програма ИСПА.
Средствата бяха блокирани от ЕК през 2008 заради скандала с бившия шеф на пътния фонд Веселин Георгиев.
Парите бяха отпуснати отново в средата на май 2009. 25% от работата по трасето е приключила и са усвоени 30 млн. лв.
Ако магистралата не бъде завършена до края 2010, когато изтича действието на програма ИСПА, ще загубим неусвоените евросредства.
Изненадваща проверка на строителството на магистрала "Люлин" днес установи, че едва една пета от обявените от изпълнителя работници реално са на обекта, съобщава Mediapool.
Представители на транспортното и регионалното министерство, на Министерския съвет и медиите изминаха 7 километра от 19-километровата отсечка София-пътен възел Даскалово, без да видят нито един работник. На километър 6.505 имаше 8 души от пернишката фирма "ФСЗ", които полагаха кофраж на един от мостовете.
Представители на транспортното министерство, които продължиха обиколката на трасето с високопроходим автомобил, след това съобщиха, че до края на пътя са преброили около 130 човека. Изпълнителят на обекта - турската фирма "Мапа Ченгиз" - обаче е обявил, че работниците са над 1000.
Зам.-министърът на транспорта Ивайло Московски определи активността по изграждането на магистралата, която трябва да е готова до 13 октомври т.г., като крайно незадоволителна. След 6-ти километър практически път няма, а работата е съсредоточена изцяло върху изграждането на мостовете и сложните пътни съоръжения. Проектът предвижда построяването на три тунела с обща дължина 1.26 км, 26 моста и виадукти с обща дължина 6 км., 3 пътни възела и укрепителни стени с дължина над 2 км. и половина.
Управителят съобщи още, цитиран от БТА, че на 8 февруари ще има нова среща със синдикатите за подписване на колективен трудов договор.
Причината е, че сред българските строители на магистралата имаше напрежение заради голямата разлика в тяхното заплащане и това на турските им колеги. Някои от тях дори обявиха гладна стачка. С подписването на колективния трудов договор се очаква да се постигнат по-справедливи условия за българските работници.
По време на инспекцията в петък единствените заварени 8 кофражисти заявиха, че получават малко над 500 лв. заплата, докато турците взимали 1500 евро.


 
 
 
Коментирай
 
Име:

E-mail:

Текст:

Код за
сигурност:

Напишете символите в полето:




 
БЮЛЕТИН НА EconomyNews.bg

Общини: Четири истории за успеха

06:58 | 07-08-24 | 2043