EUR 1.9558
USD 1.8824
CHF 2.1037
GBP 2.3574
CNY 2.5792
you tube
mobile version

АМ „Марица” готова през юни 2013

АБОНАМЕНТ ЗА НОВИНИ [X]

Въведете Вашият e-mail адрес, за да получавате най-важните новини на EconomyNews за деня на своята електронна поща.
E-mail
 

АМ „Марица” готова през юни 2013

mail11:00 | 01.12.2010прегледи 1686 коментарикоментари 1


„Марица” е една от трите магистрали, за които сме поели ясен ангажимент да направим до края на мандата. Другите две са „Люлин” и „Тракия", каза Росен Плевнелиев, министърът на регионалното развитие и благоустройството, когато днес обяви  тръжната процедура на лот 1 на магистрала „Марица”.
Най-голямата част от нея -  5-ти - 72-ри километър ще се изгражда на два лота, като общата дължина е 67 км с осигурено финансиране от 209 млн. евро по ОП „Транспорт”.  Тръжната процедура за  лот 2  ще се обяви не по-късно от понеделник.  До края на май 2011 година трябва да бъдат избрани изпълнители за двата лота, през юни 2011 г. да стартира строителството, а в края на юни 2013 г., т.е. след 25 месеца, да има готова магистрала.
Плевнелиев пприпомни, че през септември 2010 бяха открити 31 км от аутобана, които са построени за 31 години, т.е. по километър на година, със сключени 45 анекса. Министърът показа картата на аутобана и в какво състояние е той:

От 1-ви до 5-ти км  магистралата е готова, но трябва да се ремонтира.

От 72-ри км до 99-ти км са е пуснатият участък през септември.

От 100- 108-ми км е пуснато само дясното платно

От 108-ми - 122-ти км са готови като магистрала, но там липсва дясното платно.

От  112-ти до 114-ти км липсват още два км магистрала

От 114-ти - 117-ти км липсва специална зона на митницата.
Точно тези последни три км от магистралата са много важни за България – това е митница на границата на Европа с Турция и има специални изисквания по Шенген. Тези три километра вече са съгласувани и за тях има одобрен ПУП миналата седмица. Трябва само да стартира тръжна процедура за избор на изпълнител в Министерството на финансите, понеже зоната е под специално наблюдение и за тях има кредит от Световната банка в размер на 10 млн. евро. Такава процедура ще стартира през януари 2011 г., уточни Плевнелиев.
За липсващите 2 км от км 112 до 114-ти км има подписан договор през 1993 г., минал през 45 анекса. Този договор е валиден и се чака одобрение от Агенцията за обществените поръчки, че МРРБ може да продължи да се базира на него. „Имаме проект, имаме пълна готовност и старт на тръжна процедура също най-късно през януари, като този участък може да се придвижи доста по-бързо и очакваме не по-късно от средата на 2012 г. да финишира готов”, обясни министърът.
Лявото платно на магистралата липсва в участъка от км 100 до км 108-ми. Там също има готова процедура и съществуващ договор, има и осигурено финансиране по линия на бюджета за капиталови разходи на министерството. „Ако Агенцията за обществените поръчки потвърди, че може да се базираме на договора от 1993 г., ние ще стартираме моментално и до края на годината трябва да имаме старт на изпълнението, и тук считаме, че за около година можем да направим готово и лявото платно, т.е. до края на 2011 г.”, уточни министърът.



 
Коментари
 
Иван Тотев Метев - 05-04-2011 г. 09:20:08

Аз работя във фирма, която изгражда АМ Марица. Не знам обаче дали прогнозите на министър Плевнелиев ще се сбъднат,тъй като при нас няма пари , както за заплати така и за материали. Ние не сме си получавали заплатите от м. Декември 2010 г.Няма пари за нищо. Аз не знам дали така може да се построи отсечка от 100м. камо ли и магистрала

 
 
 
Още от рубриката
 
 
Коментирай
 
Име:

E-mail:

Текст:

Код за
сигурност:

Напишете символите в полето:




 
БЮЛЕТИН НА EconomyNews.bg

Общини: Четири истории за успеха

06:58 | 07-08-24 | 2046