АБОНАМЕНТ ЗА НОВИНИ [X]
АМ „Струма” става приоритет от средата на 2011 г.
Следващата задача е изграждането на АМ „Струма”. Една от задачите и предизвикателствата пред нас са този обект да стане нормална магистрала. Това каза на работен семинар на тема „Автомагистралите в Република България” в сградата на УАСГ инж. Лазар Лазаров, член на УС на Агенция „Пътна инфраструктура” (АПИ), предаде агенция “Фокус”. Лазаров каза още, че от средата на следващата година трябва да започне строителството на „Струма”.
„Голяма роля за „Струма” играят и оценките за въздействие на околната среда. Опазването на защитените зони е доста сложен процес, за който също трябва време”, каза още Лазаров.
По отношение на АМ „Хемус” Лазаров обясни, че е необходимо изграждането на 8 км и така ще се свърже околовръстното шосе на София и АМ „Хемус”.
„В програмата на АПИ влиза и Околовръстното шосе на София, който е най-натовареният път в България. Изграждането му е трябвало да стане в годините назад. В момента се строи от Пътен възел „Симеоново” до „Младост”. Залегнала е и връзката от „Младост” до АМ „Тракия”. Приоритет е и продължаването на АМ „Люлин” до пътен възел „Люлин” и западната тангента. Очакваме да се образува тапа при пускането на АМ „Люлин” при западната тангента на Околовръстното”, посочи още Лазаров.
Той коментира още, че след изграждането й, отсечката от Калотина до София ще премине към северната тангента. В източната тангента на Околовръстното шосе има недовършена отсечка при Казичене, където от 8 ленти се минава към 2 ленти”, подчерта още той.
По думите на инж. Лазар Лазаров страната ни още е далеч от момента, когато само ще се поддържа мрежата и каза, че сега се подготвят проекти за удвояването на път Е-79, като това е една от задачите на следващ програмен период. „Друга задача е изграждането на участъка от Ябланица до Шумен на АМ „Хемус”. Работим и по околовръстното на Габрово, околовръстното на Бургас, по тунела под Шипка”, посочи още Лазар Лазаров.
Tweet |
|