АБОНАМЕНТ ЗА НОВИНИ [X]
АМ „Тракия” не се строи върху пепел
Вложените и изпитвани материали в насипа на Лот 2 от магистрала "Тракия" – Стара Загора - Нова Загора, отговарят на изискванията на техническата спецификация, залегнала в одобрения инвестиционен проект за магистралата, съобщи днес Милка Гечева, началникът на ДНСК
Министър Плевнелиев отбеляза, че това е 147-та проверка на магистралата и при всяка една от тях експерти са констатирали, че изпълнението на обекта е в рамките на техническата спецификация. Изпълнението на магистралата върви в срок, в график и бюджет, каза още той. Плевнелиев очаква от бившия премиер Сергей Станишев и от депутата от "Коалиция за България" Димчо Михалевски да се извинят на българските граждани, на УАСГ, на експертите, които работят по магистралата, и на Брюксел за твърденията, че магистралата се строи върху пепел, и да изпратят опровержение в ЕК.
Той отбеляза, че техническата спецификация за магистрала "Тракия", в която има думата "сгур" /допустим материал/, е правена и подписвана по времето на тройната коалиция. Това е тяхната техническа спецификация и те допуснаха удобната езикова грешка, чрез несертифицирана лаборатория, за да може след това да направят този изкуствен скандал, каза министърът. Според УАСГ в експертното становище е възприето наименованието материал от сгуроотвал и само в точка 2.1 като езикова грешка е използвана думата сгуропепелина.
Пробите на насипните материали, вложени в строителството на Лот 2 от магистрала "Тракия", бяха взети от представители на акредитирана за подобна дейност лаборатория на 2 май. Тази проба струва на данъкоплатците 6750 лева, останалите - са за сметка на изпълнителя, надзора и възложителя, а по договор те са и допустими разходи, каза министърът.
Милка Гечева съобщи, че ДНСК е изискала от Българската служба по акредитация списък на всички акредитирани лаборатории за изпитване на строителни материали и за вземане на проби. Чрез покани до лабораториите и получени оферти от тях беше избрана лабораторията за проверка на пробите на насипните материали, вложени в строителството на Лот 2 от магистрала "Тракия". Изпитванията на материали са направени според изискванията на техническата спецификация, което е било залегнало в заданието към строителната лаборатория. Резултатите са предадени на ДНСК на 15 юни. Тези протоколи са изпратени на пътната агенция и на проектанта "Пътпроект" с изискване да представят становища за съответствието на резултатите от изпитвания с изисквания на техническата спецификация на пътната агенция, която е залегнала в одобрените проекти, каза Гечева.
Tweet |
|