EUR 1.9558
USD 1.8518
CHF 2.0936
GBP 2.3457
CNY 2.5557
you tube
mobile version

Американски медии се обединяват

АБОНАМЕНТ ЗА НОВИНИ [X]

Въведете Вашият e-mail адрес, за да получавате най-важните новини на EconomyNews за деня на своята електронна поща.
E-mail
 

Американски медии се обединяват

mail13:47 | 14.08.2009прегледи 467 коментарикоментари 0


Американската компания Journalism Online, която си е поставила за цел да помогне на медиите да печелят повече пари в интернет, съобщи, че повече от 500 вестници и списания от САЩ, Латинска Америка и Европа са се съгласили да участват в проекта й, предаде Франс прес.
Групата е основана през април от трима бивши американски  ръководители на медии. Тя е получила писма за намерения за присъединяване към  проекта от ръководителите на 176  всекидневника и 330 различни други издания и големи информационни сайтове. Сайтовете на тези издания се посещават месечно от над 90 милиона потребители от цял свят, посочи базираната в Ню Йорк компания.
Journalism онлайн планира през есента да въведе платена услуга, позволяваща на абонатите да получат достъп до платените информации на включените в групата сайтове.
Някои потребители ще могат да се абонират за едно издание, а други могат да изберат оферта, обединяваща няколко различни съдържания", обясни пред АФП един от основателите на Journalism онлайн, Гордън Кровиц, който е работил в Wall Street Journal.
Достъпът до някои информации ще продължи да бъде безплатен, но най-големите потребители ще трябва да плащат, посочи той. На въпроса защо групата не публикува списък с бъдещите си членове, Кровиц отбеляза, че някои издания предпочитат да направят самостоятелни съобщения.
Новата инициатива бе оповестена няколко дни, след като медийният магнат Рупърт Мърдок, собственик на News Corp. обяви, че ще въведе такси за достъп до всички новинарски сайтове на групата.
Американската преса страда от силния спад на приходите от реклама и ориентирането на читателите към безплатните интернет сайтове.
В сектора в последно време  имаше вълна от фалити, съкращения на работни места и закриване на издания, сред които фалитът на групата Tribune Co. - втората най-голяма  вестникарска група в Съединените щати по приходи и третата по тираж,  която контролира вестниците Los Angeles Times, Chicago Tribune, Baltimor sun.
Сред големите американски вестници сега единствено Wall Street Journal, който принадлежи на групата на Рупърт Мърдок, кара читателите си да плащат за онлайн информацията.
Други големи всекидневници, сред които New York Times, изразиха намерение да последват примера му.
В момента експертите водят разпалени дебати дали читателите, които вече са свикнали да имат безплатен достъп до електронните издания на вестниците от години наред, ще се съгласят да бръкнат в кесиите си и да започнат да плащат.
Според Стивън Брил, основател на Court TV и един от тримата съоснователи на Journalism Online, благодарение на този проект вече не става въпрос "дали" онлайн информациите ще станат платени, а "къде и кога".    


 
 
 
Още от рубриката
 
 
Коментирай
 
Име:

E-mail:

Текст:

Код за
сигурност:

Напишете символите в полето:




 
БЮЛЕТИН НА EconomyNews.bg