АБОНАМЕНТ ЗА НОВИНИ [X]
Американските вестници поскъпват
Американските издатели се надяват, че читателите ще се се бръкнат за няколко цента повече за техните вестници, за да вдигнат приходите си, тъй като рекламодателите съкращават разходите, съобщи Bloomberg.
От 1 юни New York Times ще се продава по будките за $2, което е увеличение от 50 цента. Цената на абонамента също ще се повиши. Компанията A.H. Belo Corp. обяви, че обмисля още по-висока цена от догодина за Dallas Morning News, сред поскъпването му с 25 цента до $1 през февруари.
Поскъпването на Washington Post и Tampa Tribune донесе по-високи приходи на издателите им, което е светъл лъч в индустрията, което е притисната от намаляващи реклами и тиражи. Приходите от реклама са спаднали толкова много, че издателите са готови да изгубат някои от читателите си, но да спечелят повече пари от лоялната си аудитория. През 2007 читателите са плащали по 35 цента за Washington Post, който сега се продава за 75 цента и $1 за New York Times и Wall Street Journal, който сега струва $2.
Вдигането на цените може да има нежелани последици, тъй като още повече читатели могат да се насочат към безплатните новинарски уеб сайтове, коментира медийният анализатор Том Корбет от изследователската компания Morningstar в Чикаго.
Tweet |
|