АБОНАМЕНТ ЗА НОВИНИ [X]
Апартаментите печелят срещу морските хотели
Апартаментите се представят все по-добре в битката с хотелите за вниманието и парите на туристите, отчита проучване на Orco Property Management*. Основната причина за това са изгодните ценови нива и допълнителните възможности, които този тип имоти предоставят. В момент на криза много от туристите предпочитат да разполагат с обзаведена кухня по време на почивката си.
„Тази алтернатива на хотелски тип настаняване се предпочита главно от семействата с малки деца, както и от тийнеджърски компании. Предимствата са главно в голямата доза самостоятелност, в комфорта и уюта на апартамените, както и в предлаганите екстри и допълнителни услуги. Цената като важен фактор е определена на помещение, а не на човек, което позволява гостите да използват максималния капацитет за всеки тип апартамент”, разказва Мартин Стоянов, управител на Orco, компания от групата на GreenLife, специализирана в управлението на ваканционни имоти.
Според статистиката на Orco Property Management 65% от клиентите за този тип имоти през активния сезон са чужденци, а останалите - българи. Средният период за наем от страна на чуждите клиенти е 7 дни, докато за българите той е 10 дни. Родните клиенти се делят на такива, които използват имота за почивка, и около 10% корпоративни клиенти с бизнес по Черноморието, за които дългосрочното наемане е значително по-изгодно от настаняването на служителите в хотели, особено по време на активния сезон.
Руснаците често наемат за месец или два, дори за цял сезон, докато нашенци предпочитат да комбинират морето с планина, поради което ангажират апартаментите за 10 до 15 дни. Пакетните цени предоставят и големи отстъпки – месечният наем може да падне и до 1200 лв. при ангажираност за целия сезон или при резервация на няколко апартамента. Руските клиенти търсят апартаменти в близост до плажа.
Около 70% от туристите от съседните на България страни като Сърбия, Гърция, Македония, Румъния, предпочитат да дойдат самостоятелно на почивка в страната ни. Руснаците и украинците по-често прибягват до туроператорски услуги, тъй като самостоятелната организация се затруднява и оскъпява заради по-големите разстояния и визовите ограничения. Германци, чехи и поляци пък почти винаги предпочитат да дойдат на организирана екскурзия – от тях по-малко от 5% идват самостоятелно за ваканция в България.
Допълнителните услуги като ползването на басейн, детски кът и плаж, ако комплексът има такъв, са безплатни, докато дейностите, които изискват допълнително труд или по-специална поддръжка – като масажите, тенис кортовете, футболните игрища, най-често се заплащат.
По данни на Оrco едва 17% от българите са избрали настаняване във ваканционен комплекс, а не в хотел, защото услугите все още не са добре познати. Най-голям дял от тези клиенти са софиянци – 59%, останалите са от Пловдив и по-малките областни центрове. През интернет идват 82% от запитванията от българи и 67% от тези на чужденците.
Профил на клиентите на ваканционни апартаменти:
* възраст – 53% от всички са на възраст от 20 до 35 г.
* семеен статус – 47% семейни с деца
* най-предпочитан тип - 62% от резервациите са за апартамент с 1 спалня
* цел на посещението – 94% почивка
* среден престой – 10 дни
* приблизително 25 % от чуждите туристи, избрали настаняване в апартаментен тип комплекс, посещават страната ни за първи път
*Оrco е компания, специализирана в цялостното управление на ваканционни комплекси.Компанията е част от групата на инвестиционна компания GreenLife и работи на българския пазар от 3 години.
Tweet |
|
Скрита реклама на на фирма ORCO и GreenLife ... въобще в този сайт доста често се прави скрита реклама на фирми или казано няма статия без това.... а що се отнася кой какво предпочитал от туристите - хотел или кооперация за живеене или кактоги нарекоха апартхотели няма нищо общо с истината и реалноста. Апартхотелите губят повсички точки!!!!!