АБОНАМЕНТ ЗА НОВИНИ [X]
АПИ обяви обществена поръчка за три виадукта
Агенцията "Пътна инфраструктура" обяви процедура на договаряне с обявление за възлагане на обществена поръчка за "Определяне на изпълнител за проектиране и извършване на аварийни ремонтно-възстановителни работи на три виадукта при км 61+327 и км 67+027 на АМ "Тракия" и при км 30+874 на АМ "Хемус". Това съобщи пресцентърът на агенцията "Пътна инфраструктура" /АПИ/. Процедурата се открива по разпоредбите на чл. 84, т. 2 от Закона за обществените поръчки и е по три обособени позиции – за проектиране и извършване на аварийни ремонтно-възстановителни
работи на виадукта при км 61+327 на АМ "Тракия; на виадукта при км 67+027 на АМ "Тракия", виадукта при км 30+874 на АМ "Хемус". Това са виадукт "Вършилата" и съоръжението преди с. Церово от автомагистрала "Тракия" и "Бебреш" преди тунела "Топли дол" от АМ "Хемус".
На трите съоръжения са установени дефекти и повреди и поради това е необходимо да се предприемат неотложни аварийни ремонтно-възстановителни работи, за да се приведат в експлоатационно състояние, гарантиращо пътната безопасност, отбелязват от пътната агенция. Предвижда се ремонт на пътното платно, връхната конструкция и долното строене, както и на прилежащите терени.
Фирмите-изпълнители ще бъдат избрани след предварителен подбор от възложителя. Целта е те да имат необходимите финансови и технически възможности за изпълнение на обществената поръчка.
Мотивите, които не позволяват предварително определяне на стойността, са наличието на обективни обстоятелства, поради които не може да се формира цена на обществената поръчка, която да бъде съпоставена при условията на равнопоставеност с всички останали участници в открита или ограничена процедура, посочват от агенцията. Критичното състояние на съоръженията налага извънреден способ за възлагането на строително-монтажните работи по възстановяването им, тъй като естеството на строителството и рисковете, свързани с ремонтните дейности, които могат да възникнат на трите моста, не могат да бъдат определени поради липсата на специализирана техника и време за подробен оглед на пътните плочи, греди и други носещи елементи. Посочената фактическа обстановка представлява изключение за извършване на строително-ремонтни работи, тъй като не могат да бъдат определени точният обем на компрометираните зони, което води до невъзможност и стойността на обществената поръчка да бъде предварително определена.
От друга страна, единствено след подробни изчисления могат да бъдат определени допълнителните усилващи дейности и конструктивни подобрения, които да приведат съоръженията във вид, отговарящ на съвременните изисквания за мостово строителство, отбелязват от пътната агенция. Поради това според АПИ изготвянето на предварителна количествена сметка, която оферентите да остойностят, крие рискове от пропускане на дейности или некоректни количества. За всяка обособена позиция кандидатът трябва да отговаря на изискванията за икономическо и финансово състояние като това да има реализирани приходи от договори за строителство, /включително ново строителство, реконструкция, основен ремонт, рехабилитация/ на мостове, виадукти и други пътни съоръжения, саниране и усилване на пътни съоръжение с торкретбетон и други методи общо за последните три години не по-малко от 7 млн. лв. без ДДС. Друго изискване е да има достъп до собствени финансови ресурси, кредитна линия или еквивалентен финансов инструмент в размер не по-малък от 700 000 лв. без ДДС. Изискванията за техническите възможности и квалификацията на кандидатите са за последните пет години да са изпълнили договор/договори за ново строителство и/или реконструкция и/или основен ремонт и/или рехабилитация на три съоръжения с отвор, по-голям от 20 метра и с обща дължина над 100 м. Изисква се още фирмите да разполагат с екип за изпълнение на проектирането и строителството.
Срокът за изпълнение на обществената поръчка е 18 месеца. Документите на фирмите-кандидати ще се приемат в АПИ до 17.00 ч. на 15 юни.
Tweet |
|