EUR 1.9558
USD 1.8824
CHF 2.1037
GBP 2.3574
CNY 2.5792
you tube
mobile version

АПИ ще укрепва 30 свлачища и отсечки

АБОНАМЕНТ ЗА НОВИНИ [X]

Въведете Вашият e-mail адрес, за да получавате най-важните новини на EconomyNews за деня на своята електронна поща.
E-mail
 

АПИ ще укрепва 30 свлачища и отсечки

mail13:01 | 02.03.2023прегледи 804 коментарикоментари 0


Агенция „Пътна инфраструктура“ стартира обществена поръчка за изготвяне на технически проекти за трайно укрепване на 30 участъка от републиканската пътна мрежа, засегнати от срутища, свлачища и други геодинамични процеси.

Отсечките са в 12 области - Смолян, Пловдив, Хасково, Кърджали, Пазарджик, Сливен, Велико Търново, Перник, Кюстендил, Благоевград, София и Враца. С готовите проекти Агенция „Пътна инфраструктура“ ще кандидатства за финансиране по Програма „Околна среда“ 2021-2027 г.

В участъците са компрометирани подпорни стени, предпазни мрежи и са нарушени насипи на откосите от свлачищни и срутищни процеси. На някои места е засегнато пътното платно и са нарушени ограничителните системи.

Поръчката е в четири обособени позиции, а общата й прогнозна стойност е 1 092 950 лв. без ДДС. Кандидатите могат да подават офертите си до 20 март т. г.

В първата обособена позиция е проектирането на укрепителните дейности на 9 участъка от път III-8641 Пампорово - (Смолян - Стойките), път III-862 Пловдив – Бойково, път II-76 Тополовград – Харманли, път II-58 (Конуш - Черноочене) – Комунига и път II-37 Джурово – Панагюрище – Барутин. Третокласният път Пампорово - Стойките е най-кратката връзка от областния център Смолян до курорта „Пампорово“.

В отсечките от път Пловдив – Бойково, предвидени за проектиране, след обилни дъждове са се активирали срутищни процеси и често върху пътното платно пада голямо количество скална маса. На второкласно трасе II-58 при разклона за Даскалово и Лясково движението се осъществява само в една лента, поради пропадане на 200-метров участък от платното.

Втората обособена позиция е за проектирането на укрепването на 9 участъка от третокласния път III-662 Твърдица – Елена на територията на областите Сливен и Велико Търново. Пътят преминава през „Твърдишки“ проход и е основна връзка на общините Елена и Твърдица.

Третата обособена позиция е за проектиране на трайно укрепване на пътното платно на 8 участъка в областите Перник, Кюстендил и Благоевград. Компрометираните отсечки са на път III-637 Вулкан – Пенкьовци, път II-62 Кюстендил - Дупница и път II-84 Юндола – Якоруда – Разлог. По трасето Кюстендил – Дупница преминава интензивен трафик от и към ГКПП „Гюешево“. Пътят Юндола – Якоруда – Разлог осъществява най-кратката връзка от АМ „Тракия“ до курортните комплекси в Банско. Участъците, които се нуждаят от укрепване, са в района на Якоруда, където преминава и теснолинейката на БДЖ, което затруднява почистването на републиканския път при свличането на скални маси. Движението в двете отсечки от третокласния път Вулкан – Пенкьовци, предвидени за проектиране и укрепване, се осъществява само в едната лента поради пропадане на платното и нарушено отводняване на пътя.

В четвъртата обособена позиция е включено изготвянето на технически проект за трайното укрепване на 4 участъка в областите София и Враца. Отсечките са на път III-181 /СОП/ - Бистрица - Железница - Алино и път II-16 Зверино – Елисейна през Искърското дефиле. По пътя Зверино – Елисейна преминава интензивен трафик и отсечката се използва за обходен маршрут при спиране на движението по път I-1 Мездра - Ботевград. Участъкът, който се нуждае от укрепване, е в района на Елисейна.

При обилни валежи в отсечката се свличат скални маси върху платното. Третокласният път Бистрица - Железница – Алино е основна връзка на населените места Поповяне, Ковачевци, Алино и вилна зона „Ярема“ със столицата.

Проектирането е предвидено да се осъществи в три междинни етапа. Бъдещите изпълнители е необходимо да извършат пълни и детайлни инженерно-геоложки и хидрогеоложки проучвания за подготовката на техническия проект. Изработването на техническия проект е първата и задължителна стъпка преди предприемането на качествени строителни работи. Въз основа на готовия проект ще се определят конкретните строително-монтажни дейности и ще може да се възложи необходимото възстановяване на участъците.

 

 


 
 
 
Още от рубриката
 
 
Коментирай
 
Име:

E-mail:

Текст:

Код за
сигурност:

Напишете символите в полето:




 
БЮЛЕТИН НА EconomyNews.bg