АБОНАМЕНТ ЗА НОВИНИ [X]
Аферата "Дизелгейт":Хронология
15:33 | 11.09.2018 1155 коментари 0
„Фолксваген“ е изправен пред гнева на инвеститорите в първия масов "дизелов" съдебен процес. Поглед върху скандала с манипулирането на вредните емисии и последиците за автомобилния гигант проследи АФП:
2014 г. - Американски изследователи в Университета на Западна Вирджиния откриват, че някои дизелови автомобили на „Фолкдваген“ излъчват до 40 пъти по-високи допустими нива на вредни азотни оксиди, при тестовете им на пътя. 2015 18 септември: Американската агенция за опазване на околната среда обвинява „Фолксваген“ в манипулиране на тестовете за емисиите на дизелово гориво, използващи специални устройства за редуциране. 22 септември: „Фолксваген“ признава инсталирането на софтуер, предназначен за редуциране на емисиите по време на лабораторните тестове в 11 милиона дизелови двигатели по целия свят. Акциите на компанията се понижават с 40% за два дни. 23 септември: главният изпълнителен директор Мартин Винтеркорн се оттегля, но настоява, че не знае нищо за измамата. 2016 22 април: „Фолксваген“ обявява нетна загуба за 2015 г., първата от 20 години, след като отдели милиарди за покриване на очакваните разходи по скандала. 28 юни: „Фолксваген“ се съгласява да плати 14,7 млрд. долара за обратни изкупувания, компенсации и санкции в мащабно споразумение с американските власти. Сделката, която обхваща само 2,0 литрови дизелови двигатели, включва плащания в брой на близо 500 000 американски шофьори. 21 септември: Първият брой инвеститори на компанията подават искове за започване на дела в германски съд, с искания за обезщетения от милиарди. Те обвиняват автомобилния производител, че не е съобщил за кризата своевременно. 8 декември: Европейската комисия започва съдебни действия срещу седем страни от ЕС, включително Германия, заради измамите с емисиите. 2017 11 януари: „Фолсваген“ се признават за виновни по три обвинения в САЩ, включително измама, и се съгласяват да платят 4,3 милиарда долара за граждански и наказателни глоби. В рамките на споразумението компанията подписва "декларация за фактите", в която признава, че измамата датира от 2006 г., но остава неясно доколоко ръководното тяло е знаело за нея. 27 януари: Германски прокурори твърдят, че разследват Винтеркорн за подозрение в измама и го обвиняват, че е знаел за устройствата по-рано от заявеното от него. Той вече е разследван за предполагаема манипулация на пазара по време на скандала. 1 февруари: Производителят на автомобилни части“ Бош“, който доставя елементи за софтуера, се съгласява да плати близо 330 млн. долара на собствениците и търговците на автомобили в САЩ, но не признава никакви нарушения. „Фолксваген“ твърди, че ще плати най-малко 1,2 милиарда долара, за да компенсира около 80 000 американски купувачи на 3,0 литра двигатели, както и да изкупи обратно или да ремонтира своите автомобили. 25 август: Съд в Мичиган осъжда инженера на компанията Джеймс Лианг на 40 месеца затвор и глоба в размер на 200 000 долара, след като се признава за виновен за конспирация в измама към САЩ и нарушаване на американския Закон за чистотата. Той иска по-снизходителна присъда след сътрудничество на разследващите. 6 декември: Изпълнителният директор на „Фолксваген“ Оливър Шмид, който беше арестуван във Флорида, е осъден на седем години затвор, след като се признава за виновен в измама и нарушаване на Закона за чистотата на САЩ. 2018 23 февруари: „Фолксваген“ отново регистрира печалба след рекордни продажби през 2017 г. 27 февруари: Германският съд предприема стъпки в градовете да бъдат забранени автомобилите с най-старите дизелови двигатели за движение по пътищата в борба със замърсяването на въздуха. 12 април: Хърбърт Диес набързо замества главния изпълнителен директор Матиас Мюлер, след компроментирането му от прокурорите. 20 април: Водещ мениджър на „Порше“, дъщерно дружество на „Фолкдваген“, е арестуван в Германия по аферата ‚Дизелгейт“. 3 май: Винтеркорн е обвинен в САЩ, че се е опитал да прикрие измамата. 13 юни: „Фолксваген“ се съгласява да плати глоба в Германия в размер на един милиард евро, признавайки своята отговорност в „Дизелгейт“. Скандалът вече струва на компанията над 27 милиарда евро. 18 юни: Рупърт Щадлер, главен изпълнителен директор на дъщерното дружество на „Фолксваген“, „Ауди“, е арестуван в Германия по обвинения в измама и опит за прикриване на доказателства. /АФПTweet |
|
Още от рубриката
БЮЛЕТИН НА EconomyNews.bg