АБОНАМЕНТ ЗА НОВИНИ [X]
Бавна рехабилитация на пътя Калафат-Крайова
Нула леи са отпуснати от държавния бюджет за рехабилитация на национален път Крайова-Калафат, който трябва да поеме трафика от моста Калафат-Видин между Румъния и България, пише в. "Ромъния либера". На откриването на моста на 14 юни премиерът Виктор Понта отправи предупреждение за разтрогване на договори, ако темпът на изпълнение на работата намалее, припомня вестникът.
Рехабилитацията на национален път Калафат-Крайова е финансирана на 50% от Европейската инвестиционна банка (ЕИБ), но от националния бюджет тази година не е отпусната и
една лея за изпълнение на договорите, финансирани със заема от ЕИБ за петия етап на рехабилитация на национални пътища, пише "Ромъния либера". Властите са изготвили допълнителен документ към договора, с който предприемачът да приеме да изпълни работите със собствени средства и да получи парите по-късно, посочва вестникът.
В петия етап на рехабилитация на национални пътища са включени 596 километра шосета, включително двата участъка на пътя Калафат-Крайова. Единият участък се изпълнява от румънската
фирма Делта АСМ 93, а вторият - от гръцката Мохлос. Двата участъка са с обща дължина 84 км. За участъка, изпълняван от гръцката фирма, са отпуснати скромните 5 милиона леи и 2% от работите са изпълнени, пише "Ромъния либера". На откриването на моста Калафат-Видин румънският премиер заяви, че е повикал ръководството на Национална компания автомагистрали и национални пътища на разговори за стадия на работата по рехабилитация на национален път Крайова-Калафат, който трябва да поеме трафика от моста, и предупреди, че ако строителните фирми не запазят темпа на работа, договорите ще бъдат разтрогнати, припомня "Ромъния либера".
Tweet |
|