АБОНАМЕНТ ЗА НОВИНИ [X]
Бакалски сметки на Меркел за арабите



Според водещ политически и икономически анализатор Германия е пред колапс заради фатална смесица между неориентирана политика и демография. Германия е сред страните с най-нисък естествен прираст, което е огромен проблем, защото родените през 50-те и 60-те години деца на „бебе-бума“ вече са пред пенсия, пише The Daily Express.
„Германия е сред страните с най-високи пенсии в света и се нуждае от много работещи хора, за да плащат данъци, от които да се извършват изплащането им. Но в момента все по-малко и по-малко млади хора работят, за да поддържат застаряващото население. Това може да доведе до огромна финансова криза за страната , а от там и за цяла Европа“, смята Хари Ден – водещ американски икономически аналитик. „Германия трябва да поддържа Еврозоната. Всички си мислят, че Германия е силна страна – но тя има по-слаби демографски показатели и от Южна Европа. Тя няма ново поколение, което да дойде и да купи къщите, когато старите им собственици умрат“, смята той.
Според него това е една от причините Германия да е толкова гостоприемна към идващите стотици хиляди мигранти от Сирия – за да запълни празнината сред младежта в страната. „Но ще са нужди 11-12 милиона бежанци да останат в страната и да научат немски език, за да се справят с проблема", смята той „Те обаче трябва да се образоват, за което са нужни огромни средства в следващите години. Това ще е процес, подобен на Обединението от 1990 г.“, убеден е Хари Дент.
Експертът обърна внимание и на скандала с въглеродните емисии на „Фолксваген“, чиито последствия още не са ясни. Производителят на автомобилите е един от най-големите работодатели в страната. Изчислено е че един от всеки шест германци работят в автомобилната индустрия, а леките коли са 18% от износа на страната. „Този скандал прави „локомотива“ на Европа“ дори още по – уязвим“, убеден е експертът.
Tweet |
|