АБОНАМЕНТ ЗА НОВИНИ [X]
Балкански истории:Ново букурещко летище в Русе.
"Новото букурещко летище може да се намира...в България", пише днес румънският вестник "Капитал", цитиран от Строителството.инфо и допълва, че българският град Русе предлага да има летище, което да се използва от жителите на румънската столица Букурещ.
Областният управител на Русе Пламен Стоилов каза, че летището Щръклево, разположено на 15 километра от Русе, което не работи от 1996 година, може да стане изключително атрактивно за нискотарифни компании, защото двете букурещки летища - Отопени и Бъняса, са прекалено натоварени и не могат да се справят с огромния трафик.
Според Стоилов сега е изключително подходящ момент за отваряне на летище Щръклево, защото заради финансовата криза Румъния се е отказала от строежа на ново летище на юг от Букурещ.
Разстоянието между Русе и Букурещ е около 70 километра. В момента много българи от района на Русе използват букурещките летища, защото са много по-наблизо, отколкото това в София, което е на повече от 300 километра и това във Варна - на 180 километра от Русе, отбелязва изданието в публикация, цитирана от БТА. По думите на Пламен Стоилов двете провалени предишни предложения за концесия на Щръклево се били подготвени неграмотно, а условията в тях са били нереалистични.
Сега се разработва осъществима концесия. Ще се търсят и други механизми за пускане на летището, като например публично частно партньорство, каза областният управител.
Местоположението на летището е с възможност за комбиниране на железопътния, сухопътния, водния и въздушния превоз на товари.
Русенското летище е проектирано през 50-те години като военно. През 1958 г. е открита линията София - Русе, с която се и поставя началото на дейността на крайдунавския аеропорт. Летището спира да работи през 1996 г.
То разполага с 2000 дка прилежаща земя и писта, дълга 2500 метра. Аеропортът притежава пътнически терминал, а ако бъдещият концесионер предвижда обслужване и на товарни самолети, има възможност да се построи и товарен терминал. Летище Русе има възможност за отделяне на товарната от пътническата дейност и безпроблемно да бъдат извършвани и двата типа дейност. В зависимост от големината на самолетите, е възможно да се наложи частична реконструкция на пистата.
Tweet |
|