АБОНАМЕНТ ЗА НОВИНИ [X]
Банкери на абордаж
На фона на кризата на пазара на корабни превози, която се наблюдава вече четвърта година, банкерите се обръщат към морето и конфискуват кораби, за да защитят отпуснатите кредити на затруднени собственици на морски съдове, информира Reuters.
Кредиторите, финансиращи търговията с корабни превози, самите те също ударени от кризата в еврозона, наемат мениджърски компании, които да поемат контрола и да управляват фалиращи собственици на кораби, вместо да ги продават на голяма загубаили да отписват активи по кредитните им регистри. По-рано този месец Credit Suisse и група китайски банки иззеха седем танкера от сингапурската компания Dongfang Shipbuilding, за да покрият неизплатени дългове за около $250 млн., след като Върховният съд на Сингапур се произнесе в полза на кредиторите. "Банките имат толкова много проблемни заеми сега - в момент на изключителен политически, социален и регулаторен натиск - че не знаят как да подходят", коментира Найджъл Прентис, ръководител на проучванията и консултантската дейност в HSBC Shipping Services Ltd.
Ще има повече арести на кораби
Въпреки че банките са си поставили за цел да избягват конфискации на кораби, влошаващите се условия и нарастващата безизходица ще доведат до още задържания на плавателни съдове, твърдят източници от сектора. Арест настъпва, когато един кораб бъде задържан по съдебно нареждане, за да бъде обезпечен морски иск, отбелязва Reuters. В крайна сметка задържането може да доведе до съдебна продажба на кораба, за да се изплати искът. "Арестуването на плавателни съдове е действие от последна инстанция за банките", посочва Василис Карадзас, главен изпълнителен директор на компанията Karatzas Marine Advisors & Co, която действа като съветник от страна на банките.
Tweet |
|