EUR 1.9558
USD 1.8157
CHF 2.0822
GBP 2.3511
CNY 2.5324
you tube
mobile version

Банкери: „Настроени сме позитивно!”

АБОНАМЕНТ ЗА НОВИНИ [X]

Въведете Вашият e-mail адрес, за да получавате най-важните новини на EconomyNews за деня на своята електронна поща.
E-mail
 

Банкери: „Настроени сме позитивно!”

mail17:17 | 10.12.2009прегледи 1493 коментарикоментари 0


Кризата и банкерите някак си напоследък станаха свързана част в медийните информации за последствията от икономическия световен срив. Банките и банкерите присъстват почти във всички репортажи за изгубени мечти за собствен дом или малък семеен бизнес. За тях постепенно се внуши негативен образ заради отнети ипотекирани жилища и непосилни вноски заради покачени лихви. Голяма част от хората, които смятат че са загубили всичко заради невъзможността да плащат на банката, вече прибягват до всевъзможни начини, за да се скрият и да не бъдат потърсени за дълговете си, разказва репортер на БТА.
Правдомир Тодоров е един от хората в Бургас, който се опитва да промени насаждания образ за лошия банкер, ръководи клон на банка в морския град. "Настроени сме позитивно! И на всеки финансов проблем се стремим да намерим  разрешение адаптирано към особеностите на клиента", казва Тодоров.
Според него хората трябва да разберат, че банката, от която са взели кредит, е техен партньор и в никакъв случай не иска да ги загуби като клиенти. При проблем, свързан със загуба на работа или част от доходите, е необходимо веднага да се разкаже
на кредитора за конкретния случай и да се предложи начин за излизане от ситуацията. Така банката няма да губи време и пари, за да разбере какъв точно е проблемът. Ще се спестят негативи в отношенията между кредитор и клиент, време и допълнителни разходи.
Голяма част от проблемните кредити в момента могат да бъдат спасени чрез преструктуриране без да се стига до разпродажба на имоти и имущество, обясни Тодоров. "За всеки отделен човек, поне в нашата банка, се подхожда индивидуално и при достатъчни основания кредитът му се предоговаря така, че той да успее да го обслужва. Последното нещо, което искаме, е да осъдим някого или да му продадем жилището", казва Тодоров.
Нещо повече, в момента фокусът е насочен към проблемите с изплащането на вноските по кредитите към банките, тъй като много хора изпадат в затруднено положение, но има и такива, които и сега получават кредити.  Достатъчно е да предложат своята идея
при искане на заем и да обосноват начина, по който смятат да го върнат. Това в ситуация на криза не е невъзможно, смятат експерти. В такива ситуации обаче се прави внимателен анализ на ситуацията заедно с кредитора и клиента, за да се прецени рискът.
Според Тодоров обследването на молбите за кредити е твърдо условие за всяка банка, въпреки че в последните няколко години у нас имаше кредити без доказване на доходи, кредити отпускани само срещу обезпечение и т.н. Винаги сме се стремили към отговорно поведение спрямо клиентите и не сме се поддавали на моментни пазарни моди. За да се оцени правилността на един подход трябва да мине време, а днес е ясно че сме били прави. Убеден съм, че така сме били по-коректни към клиента, казва Тодоров.
Що се отнася до лихвените проценти - напоследък се появиха известни коментари за намаляването им, след като клиентите на много банки в продължение на година и половина получаваха през няколко месеца писма за увеличени вноски по заеми. Сега би могло да се очаква обратен процес. Все пак лихвените равнища в страната са съизмерими с оценката на риска и не са най-високите в ЕС, коментира банкерът. Мисля, че стабилизирането на икономиката ще бъде добър сигнал към банките, посочи той.
Съветът на Тодоров е хората винаги да се насочват за своите спестявания и кредити към банки-партньори, които са с постоянно поведение на пазара, предвидими са и не се влияят от моментните моди.


 
 
 
Още от рубриката
 
 
Коментирай
 
Име:

E-mail:

Текст:

Код за
сигурност:

Напишете символите в полето:




 
БЮЛЕТИН НА EconomyNews.bg