EUR 1.9558
USD 1.8157
CHF 2.0822
GBP 2.3511
CNY 2.5324
you tube
mobile version

Барние в Софийското метро

АБОНАМЕНТ ЗА НОВИНИ [X]

Въведете Вашият e-mail адрес, за да получавате най-важните новини на EconomyNews за деня на своята електронна поща.
E-mail
 

Барние в Софийското метро

mail06:45 | 27.04.2018прегледи 2119 коментарикоментари 0


"Метрото е проект в полза на града и хората, които го използват. Метро е граждански, екологичен и икономически проект". Това каза главният преговарящ на Европейския съюз за излизане на Великобритания от ЕС – Мишел Барние, който посети втората линия на софийското метро заедно с кмета Йорданка Фандъкова и проф. Стоян Братоев – изпълнителен директор на "Метрополитен".

Барние посочи, че за 14 години са инвестирани 1 милиард европейски средства в софийското метро. Това е проект за пример за европейската солидарност. В качеството си на отговарящ за регионалната политика и политиката на сближаване в предходния период 1999 – 2004 г. Барние посочи, че това е политика, която засяга гражданите, регионите и солидарността.

Кметът Фандъкова каза, че "европейската солидарност е важна и е голяма отговорност да можем да подготвим, защитим проекти и да покажем, че те се ползват от гражданите на София".

Кметът Фандъкова посочи, че в момента продължава строителството на метрото с третата линия. Това беше първия проект, одобрен от новия програмен период по Оперативна програма "Транспорт и транспортна инфраструктура".

В момента се изграждат 12 км от Линия 3 на столичното метро, разделени на два участъка. Участъкът от бул. "Владимир Вазов" до ул. "Житница", "Красно село" е 8 км и към април 2018 г. физическото му изпълнение е 59%, а до края на годината ще е над 80%. Участъкът от "Ул. "Житница" – "Овча купел" – "Околовръстен път" е с дължина 4 км, неговото изпълнение започна през 2017 г. и се очаква към края на 2018 г. да е над 50%. С изграждането на третата линия около половин милион души дневно ще използват най-екологичния транспорт, а около 90 хил. тона годишно ще бъдат спестените вредни емисии във въздуха.

Мишел Барние посочи, че метрото е приоритет на София, на общината и българското правителство. "Защо съм тук в качеството си на преговарящ за излизането на Великобритания?", по думите му "Защото британците участват в тази солидарност подобно на всички останали страни и тази солидарност се упражнява в период на 7 години точно от 2014 до 2020 г. За нас най-важно е всички ангажименти, поети в началото на периода през 2014 г. от 28 държави, да бъдат спазени до края през 2020 година. Споразумяхме се с британците за участието им в настоящия финансов период до 2020 г. Те трябва да изпълнят всички свои ангажименти, включително и към изграждането на третата линия на софийското метро", каза също главният преговарящ на Европейския съюз за излизане на Великобритания от ЕС.

Произведен е и първият от метровлаковете за третата линия на метрото.

Извършва се неговото сертифициране на полигон в Германия и в процес на производство са още 8 метровлака, от които 2 в процес на приемане в завода производител.

В строителството на метрото участват 11 главни изпълнители, 18 подизпълнители и над 25 доставчици на оборудване.


Тагове: Барние, метро
 
 
 
Още от рубриката
 
 
Коментирай
 
Име:

E-mail:

Текст:

Код за
сигурност:

Напишете символите в полето:




 
БЮЛЕТИН НА EconomyNews.bg