EUR 1.9558
USD 1.7528
CHF 2.0762
GBP 2.3469
CNY 2.5001
you tube
mobile version

Б.Б. Да излязат тези еколози за дефиле " Кресна"

АБОНАМЕНТ ЗА НОВИНИ [X]

Въведете Вашият e-mail адрес, за да получавате най-важните новини на EconomyNews за деня на своята електронна поща.
E-mail
 

Б.Б. Да излязат тези еколози за дефиле " Кресна"

mail15:30 | 05.08.2011прегледи 772 коментарикоментари 0


Част от дискусията в Министерски съвет от 3 август т.г. за възраженията на еколози по повод изграждане на четири ленти на магистралата при дефилето "Кресна".

БОЙКО БОРИСОВ: Благодаря ви, като за „Кресна” трябва не да се мисли, а вече да подготвяте и да проектирате, за да минем на четири ленти. На самото дефиле може да не е магистрала, а да са две по две лентите, прекрасно ще ни свърши работа и ще можем хем да ползваме едното трасе, което е сега, хем да се направи допълнително само за две ленти и сигурно ще стане с 300 милиона по-евтино.
ГЕОРГИ ПРЕГЬОВ: Господин премиер, този вариант е оценяван включително и от експертите на JASPERS и аз се страхувам, че вариант с четирилентов път по сегашното трасе няма да е възможен от гледна точка на въздействието върху околната среда. Там попадаме изцяло в „Натура 2000”, което е едно много тежко обстоятелство.
БОЙКО БОРИСОВ: Сиреч, две ленти не пречат на екологията, две ленти, когато сега е задръстено и когато харчат в пъти повече вредни газове камионите, избиват се хората, означава, че това е добре за екологията!? Ако го разширим и да имаме две по две ленти, което абсолютно е достатъчно в случая, хем ще спестят пари, тогава става вредно за екологията?! Избиха се хората там. В пъти е по-тежко, когато са само две ленти. Четири лента са в полза на екологията и пак започваме да спорим като кокошката и яйцето и искате да похарчим 700 милиона евро да пробием планината, което е хубаво за екологията? Повтарям, две ленти в момента добре ли са за екологията? Искат ли еколозите да затворим пътя за Гърция? Като си говорите с тях, искат ли да го затворим? Какво ви казват еколозите:„Затворете пътя за Гърция и пътувайте с камили, с катъри”, това ли ви казват като се срещате с тях?
ГЕОРГИ ПРЕГЬОВ: Страхувам се, че ми задавате въпроси, на които аз не мога да отговоря.
БОЙКО БОРИСОВ: Аз Ви задавам въпроси, защото ми дадохте отговор, че това не може да стане, защото еколозите не харесват четири ленти, а на две са съгласни.
ГЕОРГИ ПРЕГЬОВ: Точно така.
БОЙКО БОРИСОВ: И аз Ви задавам нормалния въпрос след това – двете ленти, по една в двете посоки предизвикват катастрофи, задръствания и какво ли още не, а четирите ленти абсолютно облекчават пътя. Какъв е проблемът на еколозите?
ГЕОРГИ ПРЕГЬОВ: Проблемът е, че заемаме нови територии от „Натура 2000”.
БОЙКО БОРИСОВ: Какви нови територии – 9 метра встрани.
ГЕОРГИ ПРЕГЬОВ: Да, точно така.
БОЙКО БОРИСОВ: Девет метра встрани.
ГЕОРГИ ПРЕГЬОВ: Точно така е, господин премиер.
БОЙКО БОРИСОВ: Извадете еколозите и нека да ги чуят всички български граждани, че не искат с 9 метра да се разшири пътят и да пътуват удобно и за това, за да пробием планината трябва да похарчим пари на данъкоплатците в толкова големи размери. Обяснявайте го това. Като кажат еколозите… Но те си имат имена, те са хора, те също отнякъде получават пари най-вероятно, извадете и кажете: „Ето, господа, ние искаме от две ленти на ги направим четири, защото това е добре за екологията. Какъв е вашият проблем с 9 метра по-широко, или 9,50 метра? Какъв е проблемът?”.
ГЕОРГИ ПРЕГЬОВ: Ако трябва да Ви отговоря като инженер – проблемът е никакъв.
БОЙКО БОРИСОВ: За това съм те сложил заместник-министър, за да ми отговориш като инженер. Ако искаш при Нона Караджова - имаш място и цял ден може да ми говорите за екология.
ГЕОРГИ ПРЕГЬОВ: Там си има кадри, те разбират от тази работа, като инженер Ви казвам, че проблемът е никакъв.
БОЙКО БОРИСОВ: Благодаря, това ме интересуваше, че инженерният проблем е никакъв. С еколозите ще разговаряме, ще правим кръгли маси, ще убеждаваме, ще ги заведем там на място и ще попитаме - каква е разликата? Ще видите, че разликата няма да бъде по-малка от 200–300 милиона, ако двете аварийни платна се съкратят, а това са много пари.
Какво става със „София – Ниш”?
ГЕОРГИ ПРЕГЬОВ: Последната ми информация със „София – Ниш” е, че там в момента само се разработва западната дъга.
БОЙКО БОРИСОВ: Западната дъга, която върви от западната тангента, а ползваме четири лентовия път, който ни е предостатъчен в момента и няма да правим успоредна на нея магистрала и ще стане много бързо и има проект.
ГЕОРГИ ПРЕГЬОВ: За това става дума.
БОЙКО БОРИСОВ: И там също ще спестим поне 150–160 милиона по мои инженерни сметки.

 

 


 
 
 
Коментирай
 
Име:

E-mail:

Текст:

Код за
сигурност:

Напишете символите в полето:




 
БЮЛЕТИН НА EconomyNews.bg