АБОНАМЕНТ ЗА НОВИНИ [X]
БГ бизнес и сухопътният Шенген
08:10 | 11.12.2024 486 коментари 0
Какви са икономическите перспективи от приемането ни в сухопътния Шенген и как новите технологии влияят на транспортната индустрия?
„България стои добре на картата на мултимодалния транспорт“, каза зам.- министърът на транспорта и съобщенията Живко Петров по време на първияпанел "Икономически перспективи - нови хоризонти и регулаторни предизвикателства" на Първия годишен форум за транспорт, логистика и спедиция, организиран от списание "Мениджър" .
„По отношение на регулаторната рамка България е изпълнила всичко, което трябва да се приеме. Имаме обаче проблеми в прилагането на тази регулаторна рамка. Изоставаме в инфраструктурата“, отбеляза той. "Шенген ще помогне да създадем центрове за концентрация и преразпределение на потоците и това, разбира се, не се харесва на част от нашите съседи, но ние трябва да работим в тази посока“, заяви Симеон Ананиев, председател на УС, "Клъстер зелен транспорт". Николай Рашков, представител на Съюза на международните превозвачи в Брюксел и член на Експертната група за транспорт към ЕК коментира, че „изследване ни показа, че загубите за българската икономика в рамките на една година, са над 1 млрд. лева. При приемането ни в сухопътния Шенген ние виждаме как тези загуби ще започнат да намаляват, транзитът на стоките ще се ускори драстично". "Приемането ни в Шенген е голям успех и икономическите ползи ще бъдат големи. Сигурен съм, че ще бъде от полза и за крайния потребител", добави Васил Лясков, изпълнителен директор, "ПИМК Холдинг" Тодор Иванджиков, основател и управител, "Асоциация на българската авиационна индустрия" сподели, че "без авиация България няма как да стане хъб.
Има летища с потенциал като Пловдив и Горна Оряховица, които имат добри връзки с жп и магистралите. Въздушното карго е налично, но отива към Белгия, Франция".
„Сектор транспорт и логистика е двигател на глобалната икономика, но е и сред ключовите предизвикателства за устойчивото развитие. Дигитализацията предлага уникални възможности за оптимизация на процесите, намаляване на въглеродния отпечатък и увеличаване на ефективността“, каза инж. Мартин Янев, мениджър и зам. председател на "Клъстер Зелен Транспорт" във втория панел „Устойчивост и дигитални решения“. Стефан Станойков, председател на Управителния съвет на „БАКБА“ отбеляза, че над 60% от оборота за стоки за България минава по море, като глобално делът е над 80%. „Въпреки това нашите пристанища и терминалните центрове, които са свързани с морския транспорт, изостават изключително много като развитие“. Николай Симеонов, изпълнителен директор на "Инфосистемс Интернешънъл" представи визията за бъдещето на системата CMRHub. „За да дигитализираме самата товарителница сме обърнали значително внимание на сигурността на данните, тъй като тя съдържа много чувствителна информация“, обясни той. В трети панел "Лаборатории за иновации", Явор Николов, вицепрезидент по производство в Dronamics отбеляза, че в момента въздушният транспорт представлява само 1% от целия глобален карго транспорт, защото самолетите стават все по-големи, летищата стават все по-големи, което означава, че все по-малко места имат достъп до въздушен транспорт на достъпни цени. "60% от бизнес компаниите имат проблем с проследяването на стоките в реално време. Между 30 и 40% от бизнеса не използват автоматизирани системи“,
обясни Явор Петров, ръководител на търговския отдел в Lirex.
Цветан Бешевишки, управител на Movio Logistics разказа за устойчивия и автоматизиран логистичен модел. Как дигиталните плащания трансформират ежедневието на куриера обясниха Полина Тоскова, мениджър на myPOS България и Мони Иванов, ръководител транспорт във "ФЬОНИКС Фарма". "Направихме възможна дигитализацията на цяла индустрия", похвали се Тоскова, изтъквайки, че само за година при проекта за "ФЬОНИКС Фарма" са напълно готови с интегрирането на техния аптечен софтуер. Ползите за бизнеса от дигиталните близнаци в логистиката беше тема на презентацията, представена от Кристиян Когут, член на Управителния Съвет и
Директор международни продажби в InterMarium. Боян Джамбазов, основател и управител на "Логистична Академия ЕООД" представи практически семинар "Подходи за оптимизиране на складовите операции
при комисиониране на клиентски поръчки". В заключителния дискусионен панел бе поставен въпросът как в нашата онлайн епоха някой може да успее да направи експанзия. „Отговорът на този въпрос се крие в няколко компонента – бързина, качество на изпълнение, точност на доставките и реакция в правилния момент, когато клиентът има нужда и тя трябва да бъде покрита“, коментира Ремзи Ингилизов, заместник-управител, „Ингилиз Груп“. „В крайна сметка развитието на една компания и бранд, като в случая говорим и за онлайн бизнес, трябва да е планирано и постепенно“, разказа Цветан Бешевишки, управител на Movio Logistics.
Даниел Титюков, основател и управител, BigArena Fulfillment, заяви, че клиентите вече са започнали да разбират процесите, които се обхващат от фулфилмънт услугите.
Tweet |
|
Още от рубриката
БЮЛЕТИН НА EconomyNews.bg