EUR 1.9558
USD 1.8824
CHF 2.1037
GBP 2.3574
CNY 2.5792
you tube
mobile version

БГ коли "Еко 1” и „Орел” в Ротердам

АБОНАМЕНТ ЗА НОВИНИ [X]

Въведете Вашият e-mail адрес, за да получавате най-важните новини на EconomyNews за деня на своята електронна поща.
E-mail
 

БГ коли "Еко 1” и „Орел” в Ротердам

mail14:35 | 08.05.2012прегледи 3549 коментарикоментари 3


Ива Стойкова, текст и видео

Официално бяха представени електромобилите, с които два български отбора ще участват в 28-то издание на Shell Eco-marathon. За първи път България ще бъде представена с електромобил със зареждаща се от електрическата мрежа батерия (plug-in). Тази година състезанието ще се проведе от 17 до 19 май 2012 г. по улиците на Ротердам, Холандия. В надпреварата ще се включат 3000 студенти и ученици, състезаващи се в 227 отбора от 24 страни. Общата дължина на маршрута на състезанието е 16 300 метра, а обиколките- десет. По-особеното тази година е преодоляването на петте 90-градусови завои.
Първият български отбор е от Техническия университет в София. Те са проектирали и конструирали електромобил, който са нарекли „Еко 1”. Той се захранва от 3-килограмова литиево-йонна батерия с капацитет 0,5 кВтч. Очакванията са електромобилът да измине минимум 100 км с 1 кВтч енергия по време на състезанието. Според изчисленията на студентите батерията може да издържи на 20-километров или 40-минутен пробег с едно зареждане. Батерията се захранва чрез 360-волтов трансформатор от 220-волтовата електрическа мрежа. За пълното зареждане са необходими около 2-3 часа. Купето на електромобила е аеродинамично във формата на водна капка. Целта е да се сведе до минимум въздушното съпротивление и да се увеличи енергийната ефективност. Най-добрият резултат на отбора е от миналата година- четвърто място в маратона в категорията „Градски тип”. Естествено, надеждите са по-добро класиране другата седмица.
Вторият отбор на България е от ТУ-Варна. Студентите са обновили автомобила си „Орел”, с който се състезаваха през 2009 г. Техният бензинов прототип е с подобрен аеродинамичен дизайн и интериор. Ходовата част е изцяло нова и усъвършенствана, а шасито олекотено. Залогът в тяхната категория е да се измине най-голямо разстояние с 1 литър гориво. Изчисленията на студентите са, че могат да направят 1500 километра пробег с 1 литър гориво.
Патрон на българското участие е министърът на образованието, младежта и науката проф. Сергей Игнатов, който даде старт на демонстрацията на двата автомобила.

 


 
Коментари
 
Тодор Николов - 21-05-2012 г. 02:21:42

ВТОРИ СМЕ В КЛАСИРАНЕТО!!! БЕЗ КОМЕНТАР!!!

Стефан - 23-05-2012 г. 00:13:18

Браво момчета,само така.Вземете обяснете на индианците как се правят коли,нали все сте от столицата,аааааа извинете,те бяха от морската столица.

Стефан - 23-05-2012 г. 00:19:50

Извинете Варна ама нали щяхте да изминете 1500 км,нещо се обърка ли,че изминахте само 90км.Да не би да не ви стигнаха парите за повече бензин?

 
 
 
Още от рубриката
 
 
Коментирай
 
Име:

E-mail:

Текст:

Код за
сигурност:

Напишете символите в полето:




 
БЮЛЕТИН НА EconomyNews.bg

Общини: Четири истории за успеха

06:58 | 07-08-24 | 2095