EUR 1.9558
USD 1.8784
CHF 2.1094
GBP 2.3506
CNY 2.5920
you tube
mobile version

БГ оранжерийна продукция на изложение в Париж

АБОНАМЕНТ ЗА НОВИНИ [X]

Въведете Вашият e-mail адрес, за да получавате най-важните новини на EconomyNews за деня на своята електронна поща.
E-mail
 

БГ оранжерийна продукция на изложение в Париж

mail06:59 | 18.10.2022прегледи 571 коментарикоментари 0


Български оранжерийни производители започнаха участието си в най-голямото изложение за храни и напитки в света - SIAL 2022 в Париж. На колективен щанд продукцията си представят „ДЕИВ-2007“ ЕООД, „АМИТИЦА” ООД, „ОРАНЖЕРИИ ГИМЕЛ“ АД, „ЕКОФРУТ К и К“  EООД, „НАВОНА“ ООД. Българското участие се организира от Асоциацията на производителите на оранжерийна продукция (БАПОП), с подкрепата на Министерството на земеделието и ДФ "Земеделие".

„Международното изложение за хранително-вкусова промишленост SIAL Paris е институция на световния пазар за храните. Трудно е да опиша колко се радваме най-накрая да приветстваме посетителите на нашия щанд на изложението в Зала 8, Щанд G3“, каза председателят на БАПОП Йордан Кръстанов. „Показваме свежите продукти от родните оранжерийни производители - български домати, краставици, пипер - всичко за най-доброто качество на трапезата. Следващите 5 дни ще преминат под знака на обмена на информация и контакти, иновациите и вдъхновението при храните. Присъствието на нашите клиенти, партньори и на фирмите - членове на асоциацията  прави това събитие още по-специално“, подчерта Йордан Кръстанов.

В SIAL 2022 тази година участват повече от 7000 изложители с близо 400 000 продукта. Лектори от цял ​​свят ще представят „Food 360“ на конференции и кръгли маси по време на форума. Съпътстващите събития и платформи SIAL Innovation, SIAL Future Lab, SIAL Talks, SIAL La Cuisine и SIAL Start-up ще дадат експертния поглед към днешните и утрешните предизвикателства пред индустрията и храненето. Кулинарни демонстрации и ресторант SIAL с менюта, изготвени от световноизвестни готвачи, представяне на нови и иновативни продукти, както и цялостен поглед към храненето през следващото десетилетие - от земята до масата – с фокус към земеделие 2030, търговия на дребно 2030 и хранене 2030, са само част от събитията по време на изложението. Многообразието е толкова голямо, че организаторите са се принудили да предложат безплатни тематични обиколки с екскурзовод, свързани с иновациите при хранителните продукти, потребителските стоки, иновативните опаковки, трендовете в начина на хранене и приготвянето на храната.

Вижте как се променя индустрията на храненето и потребителските предпочитания

SIAL открива големи промени в нагласите на потребителите в света към храната след пандемията. Това ще промени философията на производство и предлагане на храни. Последното проучване Kantar Insights Food 360 Study 2022, проведено в партньорство със SIAL Paris показва, че освен за планетата, потребителите се грижат и за собственото си здраве, когато решават каква храна да ядат. 67% от хората през последните две години са променили диетата си, за да я направят по-здравословна. 36% казват, че са го направили, за да вземат предвид въздействието им върху околната среда. „Грижата за въглеродния отпечатък се разпространява в региони, които преди не са били склонни да променят поведението си, като Азия и Близкия изток, където все повече хора започват да проявяват интерес към здравословни, екологични или местни продукти,“ се посочва в доклада. 

Пандемията също е повлияла поведението на потребители по отношение на храната. Кетърингът извън дома не се е върнал към ситуацията отпреди пандемията (2019 г.). Загрижеността за здравето при храненето навън все още е значителна сред европейските потребители, като 32% казват, че биха искали да изчакат, преди да излязат на ресторант (спад от 43% спрямо данните от предишното проучване), а 40% (от 34% преди) казват, че са изложени на риск от заразяване с Covid- 19 в ресторанти. Друга ключова тенденция е увеличаването на дигиталното поръчване на храна, като 22% от хората на възраст от 18 до 34 години, 18% от потребителите на възраст от 35 до 54 години и 7% от тези на възраст 55 и повече години планират да поръчат повече ястия онлайн.

Пандемията обаче не е успяла да промени основните тенденции, които бяха очевидни преди появата на Covid-19. Първата е свързана със здравето и стремежа на потребителите да избират по-естествени продукти и съставки. Втората е свързано с етиката - хората се интересуват повече от въглеродния отпечатък, откъде идва храната им и как е била обработена и транспортирана. Друга тенденция е желанието им да се наслаждават на храната си и да правят нови открития, а иновациите в дигиталните услуги във връзка с храните са четвъртата тенденция, която създава нови възможности за продукти и за предоставяне на информация и съвети на потребителите.

 


 
 
 
Още от рубриката
 
 
Коментирай
 
Име:

E-mail:

Текст:

Код за
сигурност:

Напишете символите в полето:




 
БЮЛЕТИН НА EconomyNews.bg