АБОНАМЕНТ ЗА НОВИНИ [X]
БДЖ губи по 120 хил.лв. на ден
След като не се споразумяха по първа точка от подписаното на 10 март споразумение, синдикалисти и работодатели в БДЖ разгледаха точка по точка какво от него е изпълнено и какво - не. По отношение на освобождаването на служители поради съкращаване на щата или поради намаление на обема на работа, което да става само след обсъждане със синдикатите, съгласие не се постигна. Синдикатите заявиха, че това не е изпълнено, а работодателите опонираха, че липсват аргументи в подкрепа на
твърдението.
Ръководството на холдинга обаче призна, че има просрочване на изплащането на ваучерите, залегнало във втора и трета точка на споразумението с 2 300 000 лева. На този етап това било непосилно, каза Йордан Недев - изпълнителен директор на БДЖ. По думите на Владимир Владимиров - председател на Съвета на директорите на БДЖ, това обаче не бива да се превръща в "препъникамък" на преговорите. Причина за забавеното изплащане е тежкото състояние на железницата, която е пред фалит и дължи 814 млн. лева към различни кредитори.
Синдикатите отговориха с въпроса откъде БДЖ има пари за изплащане на обезщетенията за съкратените служители в размер общо на 9 млн. лева. По закон дружеството БДЖ не е длъжно да подписва колективен трудов договор /КТД/, каза по повод на другия спорен въпрос - липсата на подписан КТД, Йордан Недев. Той посочи, че при липсата на пари от държавата оптимизацията е абсолютно задължителна, както и всички набелязани пет мерки по реформата. Трябва да се работи за мотивиране на хората, за заздравяване на организацията на дружеството с повече контрол в него и отговорност, обобщи целите на реформите Недев. Като абсолютно неприемливо той определи условията на синдикалистите за нов КТД, защото в него са заложени 40 млн. лева повече от предвидените социални разходи в дружеството.
Това е законовият формат за водене на преговорите, уточни в отговор на въпрос Владимир Владимиров.
Според Йордан Недев освен забавеното плащане на ваучерите, няма други аргументи от страна на стачкуващите в защита на протеста.
Среднодневно около 100 хил. лева са загубите от пътническите превози и 20 хил. - от товарните по време на стачката, посочи Йордан Недев.
До този момент обаче няма изгледи за постигане на споразумение. Ръководството на БДЖ настоява обществото да даде становището си по казуса, защото дружеството е на ръба на пропастта. От една страна, са неотложните реформи, а от друга - отказът на синдикатите да прекратят стачката. Разчетите на ръководството показват, че кредиторите няма да чакат още дълго и ще предявят исковете си. Ако това стане, фалитът на БДЖ е съвсем скорошен, ако не - може още месец-два да издържим, каза Владимиров.
По последни данни преговорите ще продължат утре. Ще продължи и стачката на служителите в БДЖ.БТА
Tweet |
|