АБОНАМЕНТ ЗА НОВИНИ [X]
БДЖ във фалит, но няма да фалира?!
Всички реформи, включително подписването на колективен трудов договор, имат ясна крайна цел – през 2012 г. БДЖ да не е на загуба, коментира Владимир Владимиров, председател на Съвета на директорите на „Холдинг БДЖ” след среща в МС между синдикатите и ръководството на холдинга. „Ако продължим преговорите с тази основна цел, мисля, че ще стигнем до разбирателство”, допълни той.
Пак след тази среща министър Ивайло Московски заяви, че железницата е във технически фалит.
"Дружеството и ръководството му трябва да предприемат всички действия, които да позволят оздравяване на компанията", добави Московски. Пари за заплати, обаче, има, категоричен е той. Владимир Владимиров обясни, че всички реформи в дружеството вървят в пакет и колективният трудов договор е само една от темите, по които се преговаря.
"При БДЖ има неплатежоспособност да се изплатят просрочените задължения за стари периоди, както и оперативна загуба. Нашата цел е през 2012 година да не сме на оперативна загуба. Това е първата стъпка за спасяването на дружествата. За да се покрият старите задължения, трябва да се оптимизират всички дейности, чрез които да се освободи паричен ресурс", допълни Владимиров.
С оптимизиране на графика на влаковете, постигнатата икономия ще е в рамките на 25 млн. лв. на годишна база, или над 100 млн.лв. за няколко години, каза Владимиров. С тези средства БДЖ може да погаси задължения към банките, вместо държавата. По този начин заемът от Световната банка може да бъде използван за развитие на холдинга. 25 млн. лв. е загубата на БДЖ за първите осем месеца от годината, при 48 млн. лв. за същия период на 2010 г.
Tweet |
|