АБОНАМЕНТ ЗА НОВИНИ [X]
БДЖ депата място за източване
Незабавни мерки за запушване на пробойните за изтичане на средства от превозвача ще са сред приоритетите на новия изпълнителен директор на БДЖ ЕАД Йордан Недев. На първата си пресконференция днес той обяви, че едно от основните звена, генериращи загуби, са локомотивните депа, които нарече "тера инкогнита".
Над 60 на сто от общите разходи в БДЖ са за поддръжка на вагоните и това може да бъде колосална яма за изтичане на средства, посочи Недев. Кражбите в дружеството ставали директно - от кафемашини и друго оборудване до кражби на гориво и резервни части, както и косвено чрез плащане на неизработени дежурства. Размерът на загубите от тези кражби е около 10 млн. лева годишно, е изчислил изпълнителният директор. Това, което максимално бързо трябва да се направи, е масово въвеждане на
GPS-системата, с която да се проследява разходът и да става отчитането на горивото. Засега са въведени едва 40 такива устройства, с което обаче е регистриран 10-20-процентов спад в разходната норма. Още 138 устройства са необходими, за да се покрие изцяло отчетността чрез електронната система. Превозвачът трябва да се освободи и от излишните локомотиви, които товарят разходната част. Ще се закрият и най-губещите - 19 ж.п.-линии. Те генерират 25 млн. лева годишна загуба, обяви председателят на УС на холдинга Владимир Владимиров. Като свой приоритет за железницата той обяви завършването на високоскоростната отсечка "София-Варна", която да направи пътническите превози до морето конкурентни и печеливши. Със 160 км/час и пристигане до Варна за 3-4 часа ще станем предпочитан превоз пред автобусния, коментира той.
Tweet |
|