EUR 1.9558
USD 1.8068
CHF 2.0847
GBP 2.3463
CNY 2.5360
you tube
mobile version

БДЖ и синдикатите на разговор

АБОНАМЕНТ ЗА НОВИНИ [X]

Въведете Вашият e-mail адрес, за да получавате най-важните новини на EconomyNews за деня на своята електронна поща.
E-mail
 

БДЖ и синдикатите на разговор

mail10:10 | 04.10.2011прегледи 478 коментарикоментари 0


Директорите на БДЖ и всички синдикални организации ще обсъдят колективния трудов договор на специална среща от 11 часа. Синдикатите настояват отново да се преразгледат и прецизират предвидените съкращения на персонала. Министърът на транспорта Ивайло Московски обясни пред БНТ, че вероятно някои от железничарите ще останат без работа, но не може да прогнозира какъв ще е техният брой. Не знам дали ще се стигне до стачка в БДЖ, но искрено се надявам да не се стигне, каза пред Нова телевизия министърът на транспорта, информационните технологии и съобщенията. Оптимизация на персонала със сигурност ще има. В БДЖ в момента работят 13 000 души. Оптимизация означава всичко, което ще доведе дружеството до по-големи приходи и намаляване на разходите. Московски заяви, че при всички положения експлоатационният състав ще бъде на последно място по съкращения. Той обясни, че "Товарни превози" са "пуснати" в Агенцията по приватизация, за да се подготви процедура за приватизация. "Няма откъде да дойде по-голям приход, освен от "Товарни превози". Дружеството е с малко над 800 млн. задължения, около 300 млн. са задълженията по сделката за влаковете "Сименс", около 200 млн. са задължения към банки, около 100 млн. към доставчици, около 120 млн. задължения към инфраструктурата. Една част от тези заеми не са държавно гарантирани и ние бихме могли да откажем плащането по тях, но това води след себе си негативен ефект", каза Ивайло Московски. 20 години това дружество е било манипулирано и използвано по всякакъв начин, включително и за политически цели, категоричен бе Московски.
 


 
 
 
Още от рубриката
 
 
Коментирай
 
Име:

E-mail:

Текст:

Код за
сигурност:

Напишете символите в полето:




 
БЮЛЕТИН НА EconomyNews.bg