АБОНАМЕНТ ЗА НОВИНИ [X]
БДЖ изгуби 2 млн. лв. до сега
Досега от началото на стачката в БДЖ дружеството отчита загуби от около два милиона лева. Това ще доведе до намаляването на доходите на служителите, особено ако стачката продължава, коментира пред български журналисти в Брюксел министърът на транспорта, информационните технологии и съобщенията Ивайло Московски, предаде БТА. Той добави, че през последните дни стачкуват 150-200 души, а железницата има 13 000 служители. Ако започнем по-сериозно да мислим за създаването на ново дружество, държавната субсидия, която сега гарантира изплащането на възнаграждения, ще бъде насочена към новата компания, заяви министърът. Фалитът на БДЖ е факт, въпросът е дружеството да не изпадне в несъстоятелност, допълни Московски.
В отговор на въпрос за неотдавнашното му посещение в Берлинминистърът уточни, че през януари догодина се очаква темата за мотрисите, взети на кредит от Германия, да бъде част от разговорите на премиера Бойко Борисов с канцлера Ангела Меркел. На срещите си в Берлин по-рано този месец министърът е договорил БДЖ да изплатят 12-15 милиона евро от заема до края на 2011 година. Дружеството не разполага с тези средства, в никакъв случай не се очаква от заплатите на служителите да се изплаща
този кредит, добави Московски. "В момента съм доста изненадан", заяви той по повод
развитието на стачката в железниците. Министърът уточни, че преди няколко дни са седнали със синдикатите на масата за преговори. "Не виждам сериозни противоречия, взехме за основа споразумението от 2009 г., колективния трудов договор", добави той. "Те също се съгласиха, че трябва да има бонусна схема, да не се раздават пари "на калпак", а според анализ и атестация. Синдикатите се съгласиха такава система да бъде въведена от юни догодина по критерии, утвърдени от тях и ръководството на дружеството. Не разбирам какви са техните допълнителни претенции. Пред мен те заявиха, че са готови да подпишат споразумение, а на следващия ден пред ръководството на БДЖ са отказали да подпишат", посочи той.
Според Московски най-болезнен е въпросът за членския внос (вноската за членство в синдикалните структури), защото "спряхме, като работодатели, да плащаме тези вноски", коментира министърът. "Редно е да си направят организация и да събират тази вноска, в Европа никъде работодателят, преди да даде заплатите, не отчислява и внася синдикалния членски внос на работниците - посочи Московски. Много ги дразни и това, че не желаем да обсъждаме със синдикатите преструктурирането на дружеството", допълни той. Министърът уточни, че синдикатите настояват всяко действие на ръководството на железниците да бъде писмено съгласувано със синдикатите. "Не виждам логика, тъй като отговорността се носи от ръководството", посочи министърът.
Tweet |
|