EUR 1.9558
USD 1.7937
CHF 2.0785
GBP 2.3266
CNY 2.5281
you tube
mobile version

БДЖ с ретро локомотив Банкя-София

АБОНАМЕНТ ЗА НОВИНИ [X]

Въведете Вашият e-mail адрес, за да получавате най-важните новини на EconomyNews за деня на своята електронна поща.
E-mail
 

БДЖ с ретро локомотив Банкя-София

mail09:10 | 22.03.2011прегледи 1612 коментарикоментари 2


От вчера в продължение на двадесет дни, Холдинг Български държавни железници ЕАД ще предоставят възможност за пътуване с парен ретро локомотив, който ще бъде включен към композициите на два влака по направлението между София и Банкя.  Парният локомотив от серията 01.23 ще бъде включен в състава на крайградския пътнически влак от София за Банкя, който заминава от Централна гара София в 12:10 ч. В обратното направление ретро локомотива ще се движи към композицията на крайградския пътнически влак от Банкя за София, който тръгва от гара Банкя в 14:05 ч. Тези влакове ще се движат в състав от два второкласни пътнически вагона.
Цената на билета ще бъде както обикновено 0,80 лв. Билети могат да бъдат закупени от билетните каси на Централна гара София и от гара Банкя.
Парният локомотив
Парният локомотив от серията - 01.23 е произведен в локомотивната фабрика SLM Winterthur, Швейцария през 1935 г. и е представител на най-масовата серия бързоходни локомотиви в историята на българските железници. Този локомотив е експонат от музейната колекция Железопътно наследство на Холдинг БДЖ ЕАД. Възстановен е отново за движение в локомотивно депо София през 2003 г. и се използва за атракционни, юбилейни и туристически пътувания, както и участия във филмови продукции. През 1979 г. локомотив 01.23 (последната машина от локомотивите от серия 01) е определен за музеен локомотив. По случай 100-годишнината на ЖП тракция и депо София през 1988 г., 01.23 е възстановен като действащ музеен локомотив на БДЖ. На 20-ти септември 1989 г. локомотивът обслужва влака Ориент експрес при преминаването му през България.

През вчерашния ден в композицията бе включен вагонът 5152 9810 055-0 от композицията на Корона Експрес е произведен през 1940 г. в завод Линке Хофман Верке в Бреслау, Германия за нуждите на иранския шах. По тази причина днес вагонът е известен с името иранката. Вагонът е оборудван с талига Гьорлиц 4 и стандартна за времето си конструкция. Разполага със седем купета с по шест места във всяко от тях. Седалките в купетата са тапицирани с гълъбово-син плюш. Заедно с вагоните на цар Борис III, принц Кирил и вагон-ресторанта от състава на Корона Експрес, този вагон е един от най-използваните и предпочитани от участниците в атракционни пътувания, предвид удобствата и атмосферата, които създава по време на пътуване.

 

 


 
Коментари
 
Дядо - 22-03-2011 г. 09:47:51

Много добра новина. Мисля да пропътувам маршрута с моя по-голям внук.

илия - 26-03-2011 г. 20:05:37

Добра идея, наистина. Обаче организацията е много лоша: продават билети на всеки, който поиска- влака се препълва до пръсване а 2/3 от хората оставът с разплакани деца на перона. След като тръгне влака почват да мислят какво да правят с останалите- първо съобщение: можете да си върнете билетите или да чакате редовния влак след 4 часа; второ съобщение: ще има втори атракционен влак, но не се знае кога; седях 30- 40 минути и както много хора си върнах билета (обезателно само на касата от която е взет и никоя друга). Предполагам е имало втори, празен влак...

 
 
 
Коментирай
 
Име:

E-mail:

Текст:

Код за
сигурност:

Напишете символите в полето:




 
БЮЛЕТИН НА EconomyNews.bg