АБОНАМЕНТ ЗА НОВИНИ [X]
БДЖ търси заем от Световната банка
До края на годината БДЖ ще сключи споразумение със Световната банка за отпускане на заем. Това каза в интервю за агенция Фокус Владимир Владимиров, председател на Съвета на директорите на "БДЖ" ЕАД. „Успяваме да балансираме между банките и доставчиците, да работим със Световната банка по евентуален заем за „БДЖ” ЕАД за погасяване на задълженията и продължаване на реформите. До този момент всички идеи, свързани с преструктурирането се оказват доста успешни”, каза Владимиров. По думите му БДЖ провежда интензивни разговори със Световната банка за отпускане за отпускане на заема.
„От Световната банка бяха на мисия в „БДЖ” ЕАД миналата седмица за около десетина дни. Мисията, според мен, беше доста успешна. Всички начинания, които се предприемат в „БДЖ” ЕАД, всички тези, които са предприети и всичко, което е планирано за в бъдеще среща подкрепа. Има някои идеи, подадени от Световната банка за по-нататъшно развитие на реформите в „БДЖ” ЕАД. Ние продължаваме да разсъждаваме върху тях. Но преговорите са доста успешни от наша гледна точка”, каза Владимиров.
В БДЖ се работи по реализирането и на други мерки, свързани с преструктурирането на дружеството. „На първо място е идеята за създаване на холдингова структура, като всички активи под формата на вагони и локомотиви, както и служителите от „БДЖ” ЕАД ще трябва да отидат в двете дружества „Пътнически превози” ЕООД и „Товарни превози” ЕООД и структурата на „БДЖ” ЕАД да стане такава, каквато е структурата на във всички останали европейски железници. Един холдинг с една малка шапка, която се занимава със стратегическо управление и две дружества с обособен собствен бизнес, с управление на локомотивите и вагоните, които са при тях в сферата на пътническите и в сферата на товарните превози. Тази идея се подкрепя и от Световната банка, така че това ще бъде като едно допълнително развитие на реформите в „БДЖ” ЕАД и допълнение към Плана за преструктуриране”, обясни Владимиров.
По думите му в изпълнение на оздравителния план на БДЖ, предстои оптимизиране на вагонния парк и на парка от локомотиви, като всички ненужни вагони и локомотиви ще бъдат продадени, а тези, които вече не могат да бъдат ползвани, ще бъдат предадени за скрап. „Това ще доведе до допълнително намаляване на разходите за амортизация и стопанисване и ще доведе до свободни пари, които ще влязат в дружеството”, каза Владимиров.
Tweet |
|