EUR 1.9558
USD 1.8824
CHF 2.1037
GBP 2.3574
CNY 2.5792
you tube
mobile version

Без държавна помощ за БГ авиокомпании

АБОНАМЕНТ ЗА НОВИНИ [X]

Въведете Вашият e-mail адрес, за да получавате най-важните новини на EconomyNews за деня на своята електронна поща.
E-mail
 

Без държавна помощ за БГ авиокомпании

mail13:08 | 21.09.2021прегледи 697 коментарикоментари 0


Министерството на туризма спря набирането на заявления за кандидатстване по Фаза III от процедурата по предоставяне на Държавна помощ за туроператори, които използват чартърни полети до България с цел туризъм. Това съобщиха днес от Министерството на туризма и допълниха, че прекратяването на мярката е резултат от обнародваните на 16 септември 2021 г. в Държавен вестник промени в Закона за изменение и допълнение на Закона за държавния бюджет за 2021 г.

По тази мярка туроператорите получаваха по 35 евро за всяка заета седалка в чартърен полет до България за периода от 1 юни 2021 г. до 31 декември 2021 година.

"Допълнението се изразява в промяна на допустимите кандидати по схемата за държавна помощ, които в случая могат да бъдат туроператори, които използват български въздушни превозвачи с валиден оперативен лиценз за изпълнение на чартърни полети до Република България с цел туризъм или на въздушни превозвачи", отбелязват от ведомството.

От министерството, ръководено от Стела Балтова допълват, че това обстоятелство променя дизайна на съществуващата схема и налага стартиране на нова процедура по нотификация пред Европейската комисия. При положително становище трябва да започне нова процедура по предоставянето на държавната помощ.

Българските авиокомпании за пътнически превози няма да получат държавна помощ, въпреки че актуализираният бюджет предвижда целеви 60 милиона лева, сигнализира по-рано пред БНР председателят на Асоциацията на българската авиационна индустрия Тодор Иванджиков. По думите му критериите за получаване на държавна помощ са променени между първо и второ четене по начин, по който от тях могат да се възползват едва няколко авиокомпании.

Загубите са за милиони евро, които се понасят основно от компаниите за пътнически превози - доскоро 17 на пазара, но вече две от тях са върнали лицензите си, защото не могат да се справят. Проблемът идва от изненадваща промяна в критериите, според която релевантна за загубите е 2019 година, когато реално пандемията от Covid-19 не съществуваше.

 


 
 
 
Коментирай
 
Име:

E-mail:

Текст:

Код за
сигурност:

Напишете символите в полето:




 
БЮЛЕТИН НА EconomyNews.bg