АБОНАМЕНТ ЗА НОВИНИ [X]
Без инвестиции в железницата на България до 2014
Усвояването на европейските средства в България в инфраструктурни сектори "Околна среда" и "Транспорт" все още са под средното ниво, каза днес ръководителят на отдел "България" в ГД "Регионална политика" на ЕК Карстен Расмусен по време на годишната конференция "Стратегическа инфраструктура, България 2011. Приоритети 2020". Един от големите неуспехи на страната са парите за жп сектора, като фрапантен в този смисъл е провалът на проекта за ремонт на линията Пловдив – Свиленград по ИСПА. Той, както е известно, не бе завършен в срок и страната изгуби 80 млн. евро.
"Вашият жп оператор е най-зле в цяла Европа, той просто трябва да бъде реформиран. Изостанали сте на 100 % с текущото преструктуриране на жп оператора и не може да има инвестиции в този сектор до 2014 година, ако тази компания не се превърне в една ефективна компания", каза още Расмусен. Според него България има най-лошата жп система в Централна и Източна Европа. ЕК застава на 100% зад идеята българският железопътен оператор да се преструктурира.
"Не сме сигурни, че можете да усвоите всички пари в околната среда, особено във водния сектор", каза Расмусен.-„България най-вероятно ще загуби средства, ще има й глоби. Макар екоминистерството да работи активно за укрепване на капацитета на общините, то трябва да ускори работата си. Все още за най-голям риск се счита невъзможността на общините да възлагат големи обществени поръчки.”, добави експертът.
Расмусен каза още, че заводът за боклук в София ще получи европейско финансиране, въпреки че решението за това се е отложило във времето.
През следващите години ЕК ще съсредоточи вниманието си в един сектор в България, който сега не е много застъпен – подобряване на жилищната среда – саниране, енергийна ефективност и т.н.
Tweet |
|