EUR 1.9558
USD 1.8518
CHF 2.0936
GBP 2.3457
CNY 2.5557
you tube
mobile version

Без он лайн продажби на бебешки храни

АБОНАМЕНТ ЗА НОВИНИ [X]

Въведете Вашият e-mail адрес, за да получавате най-важните новини на EconomyNews за деня на своята електронна поща.
E-mail
 

Без он лайн продажби на бебешки храни

mail09:15 | 24.06.2020прегледи 559 коментарикоментари 0


Илиян Илков - собственик и управител на онлайн магазин за детски стоки от няколко дни няма право да продава детски храни. Причината е, че новият Закон за храните регламентира, че детски храни, храни за кърмачета и малки деца не могат да се продават от разстояние, което включва и онлайн магазините.

Бизнесменът разбрал за промяната в деня на обнародването в Държавен вестник. Според него това е нелогично, след като заради пандемията обществото предпочита възможностите за онлайн пазаруване

„Все още не можем да разберем мотивите, които стоят зад тази промяна. Предполагам, че е направено с позитивното намерение да се регламентират онлайн продажбите на тези стоки и да се ограничат нелегални търговци или съмнителни търговци, но пък по този начин страдат изрядните“, каза той в предаването „Преди всички“ на програма „Хоризонт“ на БНР.

Детските храни касаят уязвима група от обществото и според Илков трябва да се вземат „абсолютно всички необходими мерки, за да може да се гарантира качество, което получават, когато пазаруват“. Но „за тази цел има други закони, които могат да постигнат този ефект и те всъщност работят“, а майките пазаруват дистанционно, защото това предполага съобразяване с режима на малкото дете.

Бизнесменът описа и контрола:

„От една страна имаме БАБХ, която извършва контрол върху всички търговци, които оперират с храни. Всеки, който продава, трябва да е регистриран. Има проверки, лицензионен режим… Аз лично имам около 120 страници документация, свързани с норми, които трябва да се спазват. От друга страна, потребителите, по Закона за защита на потребителите, имат право да върнат стока, купена от разстояние, в рамките на 14 дни без да дължат каквото било обяснение. Освен това имат право на рекламация….“.

В коментари в интернет бизнесменът се е срещал разкази за единични случаи на онлайн продажби на храни с изтичащ срок годност, но е категоричен, че това се случва изключително рядко и, подобно на физическите магазини, не е злоумишлено, а заради недоглеждане:

От бранша се надяват на промени в закона, които отново да им позволят да търгуват с детски храни.


 
 
 
Още от рубриката
 
 
Коментирай
 
Име:

E-mail:

Текст:

Код за
сигурност:

Напишете символите в полето:




 
БЮЛЕТИН НА EconomyNews.bg