EUR 1.9558
USD 1.8518
CHF 2.0936
GBP 2.3457
CNY 2.5557
you tube
mobile version

Безвъзмездната помощ за промоции на вино

АБОНАМЕНТ ЗА НОВИНИ [X]

Въведете Вашият e-mail адрес, за да получавате най-важните новини на EconomyNews за деня на своята електронна поща.
E-mail
 

Безвъзмездната помощ за промоции на вино

mail12:55 | 19.01.2020прегледи 1551 коментарикоментари 1


Вместо 50% безвъзмездна помощ, както през 2019 г., през настоящата година при представянето на вина зад граница, родните търговци ще получават още 30% национално съфинансиране по мярка „Популяризиране в трети държави“ от Националната програма за подпомагане на лозаро-винарския сектор 2019 – 2023 г.

Първият прием по мярката за 2020 г. ще бъде отворен от 17 февруари до 6 март 2020 г. По нея се промотират вина със защитено наименование за произход (ЗНП), защитено географско указание (ЗГУ) и сортови вина без ЗНП/ЗГУ. В случай че кандидатите изберат да популяризират търговски марки и сортови вина без ЗНП/ЗГУ, те ще имат право единствено на финансиране от Европейския съюз в размер до 50 % от стойността на промоционалните им проекти. Ако кандидатите промотират само вина със ЗНП или ЗГУ без техните търговски марки, ще могат да получат до 50 % европейско финансиране и до 30 % национално съфинансиране.

Друга новост е увеличението на годишния бюджет по мярката. За 2020 г. са предвидени близо 6,3 млн. лв.  по направлението – близо 4 млн. лв. (3 911 600 лв.) европейско и над 2,3 млн. лв. (2 346 960 лв.) национално съфинансиране. През 2018 г. по мярката бяха разпределени общо 4,69 млн. лв.

От мярката могат да се възползват търговски дружества, чиито приходи от лозаро-винарска дейност през последните 2 години надвишават 50% от общите им приходи. За подпомагане имат право да кандидатстват още организации на производители на лозаро-винарски продукти, асоциации на организации на производители на лозаро-винарски продукти, междупрофесионални организации по Закона за виното и спиртните напитки, държавни органи и институции, чиято дейност е свързана с насърчаване на бизнеса, както и професионални организации, работещи основно в лозаро-винарския сектор.

Срокът за изпълнение на промоционалните проекти е от 1 до 3 години от датата на сключване на договора с ДФ „Земеделие“. Максималната стойност на едно проектно предложение за търговските дружества е до 1 млн. лв. Проектите на останалите допустими кандидати могат да достигат до 4 млн. лв.

По мярка „Популяризиране в трети държави“ бенефициентите имат право да заявят финансиране за дейности, насочени към Китай, Япония, Хонг Конг, Тайван, Сингапур, Виетнам, Тайланд, Малайзия, Алжир, Русия, Беларус, САЩ, Канада, Мексико и Бразилия.

Новост при приемите през 2020 г. е, че за първи път ДФ „Земеделие“ е подготвил списък с често допускани грешки при кандидатстване по мярката. Сред тях са случаите, при които бенефициентите не попълват точния брой търговски марки, които промотират. Често срещан пропуск от страна на дружествата е, че не предоставят достатъчно доказателствен материал - като присъствени списъци с броя гости на съответно събитие или снимков материал, удостоверяващ наличието на всички заявени за възстановяване разходи.

За удобство на потенциалните бенефициенти, на официалната интернет страница на ДФ „Земеделие“ са публикувани като често допусканите грешки, така и образци на документите за кандидатстване.

 


 
Коментари
 
vladimir - 20-01-2020 г. 01:22:26

В София живеят почти 1,5 млн граждани и е ненаситен пазар на плодове и зеленчуци.София трява да се концентрира към задоволяване на потребностите си като създаде в близките околности поне 5 бр оранжерии от по 100 дк,за зеленчуци ,няколко 2-3 км2 с ябълки и круши и както и кравеферми .Около София трябва да се създаде такъв пояс за производство на зеленчуци , плодове ,животновъдство за мляко и месо.Истината е ,че около София има отлични условия-климат ,земи и води за такова развитие,но вместо това софиянци ядат полски ,турски ,гръцки ...домати , краставици, ябълки , белгийски круши...... Когато и да се произведат в околностите ,продукцията ще е по -евтина и най-важното ще задоволява ненаситните нужди на пазара.Иска се приоритетна политика и инвестиции ,но си заслужава.

 
 
 
Още от рубриката
 
 
Коментирай
 
Име:

E-mail:

Текст:

Код за
сигурност:

Напишете символите в полето:




 
БЮЛЕТИН НА EconomyNews.bg

Общини: Четири истории за успеха

06:58 | 07-08-24 | 1780