АБОНАМЕНТ ЗА НОВИНИ [X]
Белите вина – хит през сезон есен-зима 2011
През лятото на 2011 г. българинът заложи на вина от вида розе в стила на френския регион Прованс, нещо нехарактерно досега за българската трапеза. Той оценява високо провансалските розета заради бледо лучения цвят, деликатния и нежен вкус. Това заяви при официалния старт на магазин CASAVINO Шипченски проход Радослав Николов, управител на „Бибендум” – един от най-големите вносители и разпространители на вино у нас. По думите му търговията с вино в България това лято в сравнение с лятото на 2010 година бележи ръст.
Николов заяви още, че тази година пазарът на вино у нас се характеризира с появата на нови доставчици и разширяване на вноса. В същото време старите играчи разширяват асортимента си. От своя страна потребителите все повече се интересуват от характеристиките на вината, които пият и са склонни да експериментират с нови сортове и марки вина.
Прогнозата на Радослав Николов е през есента на 2011 г. употребата на бели вина у нас да се увеличи. Това е една постоянна тенденция в развитието на българския пазар. За редовните консуматори виното е част от трапезата., а в последните 3-4 години в кухнята ни навлизат все повече ястия, подходящи за консумация с бяло вино. Това се обуславя от улеснената мобилност на голяма част от българите. Сънародниците ни все по-често пътуват за празници в Северна Гърция, където кухнята с риба и рибни деликатеси в комбинация с бели вина е на почит.
Към момента най-предпочитани на българския пазар са свежите млади бели вина от сортовете Совиньон блан и Траминер. В сегмента червени вина България става все по-добра като производство. Най-добър потенциал за развитие има в сортовете Рубин и Мелник. Като цяло в близко време ще се пазаруват все повече български червени вина.
Във връзка с ценовите предпочитания на българина Радослав Николов заяви, че през 2011 г. най-засилена е консумацията на вина в ниския ценови клас – до 7 лв. на бутилка. Относително силни са продажбите и във високия клас – над 20 лв. за бутилка, докато средният сегмент – 8-18 лв. – почти не съществува.
По думите на Радослав Николов новият магазин на компанията не е рискова инвестиция по време на криза, тъй като той е резултат от релокация на бизнеса, като същото време запазва концепцията на веригата за квартални магазини с уникални услуги.
Tweet |
|