АБОНАМЕНТ ЗА НОВИНИ [X]
Бизнес в Италия- 48 пъти по-скъпо от БГ
Българин е сред първите 78 души, регистрирали фирма в Милано от началото на годината, от които 15 са чужденци, съобщиха специализирани италиански издания. Очевидно няма да му е лесно, защото само за фирмената регистрацията е похарчил 48 пъти повече, отколкото би заплатил в България, както личи от публикуваните данни. Започването на собствен бизнес в Италия струва 2673 евро при среден разход от 399 евро в страните от ЕС. За регистрация на фирма във Великобритания са нужни 33 евро, в Ирландия - 50, в България - 56 евро. В Испания, Румъния и Германия тези разходи са съответно 115, 125 и 176 евро. В зоната до 300 евро попадат Швеция и Естония (по 185), Малта (210) и Кипър (265). Белгия прибира по 517 евро на новорегистрираните фирми, докато сумата е двойно по-висока в Люксембург (1000 евро), Холандия (1040) и Гърция (1101), но и те са далеч от Италия, която е почти седем пъти по-скъпа от средното европейско ниво. Съотношението между разноските за отваряне на бизнес и личните доходи е 18 пъти по-високо за италианците в сравнение с американците. Данъкът върху печалбата е 68%, докато в Германия е 46%. Италианският бизнесмен трябва годишно да посвети 285 часа, или повече от 35 дни, само на процедурите по деклариране и плащане на данъци. В класацията на Световната банка на условията за бизнес в 183 страни на първите четири места са Сингапур, Хонконг, Нова Зеландия и САЩ. На седмо место, най-високо от ЕС стои Великобритания, Германия е на 19-а, а Франция на 29-а позиция. Италия е на 87-о место и е изпреварена от редица страни от третия свят, като Руанда, Тонга, Ботсуана, Монголия, Гана, Намибия и Замбия. На последното 183-о место е Чад. Според изследване на института "Бруно Леони" високите разходи и данъци, заплетеното законодателство и тромавата бюрокрация са
причина италианската икономика да губи годишно 10 млрд. евро или 0,5% от БВП. Едва един на всеки трима италианци на възраст от 15 до 35 години има желание да започне собствен бизнес, докато този стремеж е двойно по-висок при техните испански връстници. Повечето млади италианци смятат собствения бизнес за твърде сложен или рискован./БТА
Tweet |
|