АБОНАМЕНТ ЗА НОВИНИ [X]
Бизнес паркът - най-големият офис-център в ЦИЕ
Бизнес парк София представи своята дългосрочна стратегия за развитие, която цели да превърне най-големия офис комплекс в Централна и Източна Европа в още по-притегателен градски център чрез повече зелени площи, публични пространства, събития, култура и разнообразни услуги.
Сред първите подобрения, създадени в партньорство с фондация Колективът, са трансформацията на покрив с площ над 3 000 кв. м. в социално място за събития, храна и срещи, нови споделени места за работа на открито, нова сцена край езерото и мащабни произведения на уличното изкуство.
В Парка вече работят и десет ателиета на популярни артисти, които организират различни работилници и събития за обитателите и посетителите. Всички нови функции и пространства ще бъдат представени за първи път с фестивал “Паркът” в края на юни. До края на годината се очаква да отвори и ново коуъркинг пространство с 80 места в Сграда 10, както и да започне изграждането на новата Сграда 16 до спирката на метрото.
От отварянето си през 2001 нашата бизнес зона посреща хиляди граждани ежедневно и стана най-успешният пример в България за частен проект, който предоставя обществена услуга.” разказа Екатерина Радева, ръководител Специални проекти и ESG инициативи в Бизнес парк София. “Днес столицата има нужда от повече качествени публични пространства извън центъра и ние искаме да превърнем Бизнес парка още повече в Парк, като го наситим с още зеленина, съдържание и култура и започнем да предлагаме нови услуги, събития и активности за нашите обитатели и посетители.”
Целта на дългосрочната трансформация е Паркът да се развива като вторичен градски център и място за обществено обслужване, отдих и рекреация на всякакви възрастови групи, да отговаря на нуждата от социална инфраструктура в тази част на града, и да служи като пример за устойчиво развитие на подобни отворени комплекси както у нас, така и на глобално ниво. Плановете кореспондират с Визията за развитие на Столична община като компактен и мултифункционален град, както и с глобалните градоустройствени тенденции и концепцията за 15-минутния град, който предлага всички услуги на една ръка разстояние. Консултанти в създаването и реализацията на стратегията са едно от най-големите глобални архитектурни бюра Gensler, дългогодишните проектанти на Парка A и A Aрхитекти, Фондация Колективът и комуникационните агенции NEXТ-DC и Imp-Act Agency.
Градските активисти от фондация Колективът, познати с инициативи като “Реките на града” и “100 стола”, вече работят по активирането на новите публични пространства и създаването на улично изкуство в Парка. Техните урбанистични и архитектурни проекти са резултат и от голямо проучване и серия от работилници, в които вземат участие близо 500 човека от
наемателите, обитателите, съседите и посетителите на Бизнес парк София. Над 70% от всички участници в допитванията посочват, че биха искали да посещават повече културни събития и мероприятия, посветени на каузи в Парка, както и че биха искали повече зони за работа, срещи и хранене на открито. На база на идеите и предложенията от местната общност, Колективът разработва и тества плана за активиране на нови места в Парка чрез серия от архитектурни подобрения и изкуство.
Потенциалът на новите социални пространства ще бъде представен за първи път с Фестивал Паркът между 23 и 25 юни, който включва богата програма от музика и концерти, занимания за деца, съвременно цирково изкуство, уроци по танци, работилници и още събития. Пълната програма ще бъде обявена в социалните мрежи на Парка в LinkedIn, Facebook и Instagram. В рамките на инициативата стартира и новият блог и имейл бюлетин на адрес https://thepark.businesspark-sofia.com, създаден, за да за анонсира всички предстоящи събития и новини, които ще се случват и занапред в Парка.
Tweet |
|