АБОНАМЕНТ ЗА НОВИНИ [X]
Бизнесът да свърже касовите си апарати с НАП
Общо 210 000 дружества, регистрирани по ЗДДС, са получили покана от НАП да побързат със свързването на касовите си апарати с приходната агенция, съобщи НАП. Писмото е част от комуникационната кампания за насърчаване на навременното спазване на законовото изискване за осигуряване на дистанционна връзка. Според последните промени в наредбата за регистриране и отчитане на продажби в търговските обекти чрез фискални устройства всички касови апарати трябва да бъдат свързани дистанционно с НАП на три етапа. Срокът на първия - за търговците с течни горива, вече изтече на 1 януари 2011 г. До 30 септември 2011 г. такава връзка с приходната агенция са длъжни да осигурят всички регистрирани по ЗДДС дружества. За всички останали търговци крайната дата е 31 март 2012 г. Наблюденията на органите по приходите показват, че при поставянето на подобни срокове клиентите на администрацията обикновено предприемат действия в последния момент. От НАП
напомнят, че такъв проблем е възникнал при спазването на установения срок за въвеждането на дистанционна връзка от бензиностанциите в страната. След 10 януари 2011 г. в цялата страна са извършени над 1000 проверки на търговски обекти за продажба на течни горива и се е оказало, че около една трета от съществуващите бензиностанции и газстанции нямат готовност за интернет свързване с НАП. Тези обекти са били затворени. НАП апелира към представителите на бизнеса да не изчакват
крайния срок, а незабавно да се обърнат към сервизната фирма, която обслужва касовите им апарати или директно към производителя им. Комуникационната кампания на НАП предвижда изработването на брошура, която да бъде разпространена в офисите на агенцията, клоновете на обслужващите банки, както и чрез други партньори на агенцията. Брошурата ще бъде предоставяна и от органите по приходите по време на извършване на оперативни проверки, както и всеки месец в офисите на НАП по време на кампанията за подаване на документи по ЗДДС. Съдействие ще се търси и от работодателски и браншови организации, за да предупредят своите членове за наближаващите срокове.
Tweet |
|