АБОНАМЕНТ ЗА НОВИНИ [X]
Бизнесът не вярва на предизборни обещания
По-голямата част от членовете на БТПП не виждат в предизборните програми конкретни мерки за изпълнение на поетите обещания от партиите. Това показват резултатите от проведено от БТПП анкетно допитване в периода 25.04-26.04.2013 г. сред членовете на Палатата във връзка с предизборната кампания и обявените ангажименти. 53% от анкетираните споделят, че в предизборните програми липсват конкретни мерки за изпълнение на обещаното.
По отношение на заетостта, която е поставена като приоритет от повечето политически партии, над половината от фирмите (54%) са на мнение, че липсва обосновка за изпълнението на този приоритет.
Бизнесът предупреждава, че при увеличаване на преките данъци и ДДС ефектите преди всичко ще са свързани с нарастване на сивата икономика (според 73%) и ръст на безработицата (според 48%). Едва 5% считат, че увеличаването на данъчната тежест ще доведе до повече приходи в бюджета.
Основната част от бизнеса е на мнение, че в предизборните програми на партиите липсват ясни предложения за решаване на проблемите с монополите (според 78% от фирмите), в здравеопазването (според 76%), в образованието (според 67%) и в пенсионната система (според 75%).
Детайлни резултати от анкетно проучване „Предизборни програми-Икономическа част“:
1. Според Вас в предизборните програми посочени ли са конкретни мерки за изпълнение на обещанията?
o Да - в повечето: 5%
o Да - само в някои: 42%
o Не - в повечето: 33%
o Не - в нито една: 20%
2. Създаването на нови работни места е един от приоритетите на повечето партии. Как оценявате обосновката за изпълнението на този приоритет?
o Има достатъчно добра обосновка: 5%
o Отчасти има обосновани мерки: 41%
o Липсва обосновка: 54%
3. Какви ще са ефектите според Вас ако бъдат увеличени данъци като корпоративния, данъка върху доходите на физическите лица и ДДС?
o Увеличаване на сивия сектор: 73%
o Намаляване на сивия сектор: 0%
o Увеличаване на бюджетните приходи: 5%
o Намаляване на бюджетните приходи: 31%
o Ръст на безработицата, заради повече разходи на работодателите: 48%
o Увеличаване на корупцията: 22%
Сборът надхвърля 100 поради възможността за посочване на повече от един отговор.
4. Според Вас до каква степен са ясни предложенията в предизборните програми за решаване на проблемите в следните области: монополите, здравеопазването, образованието, пенсионната система?
5. Има ли идеи в предизборната кампания, които считате за ВРЕДНИ за бизнеса?
Фирмите определят като вредни за бизнеса следните идеи, разпространявани в предизборната кампания:
• Диференциран подоходен данък за физическите лица и увеличение на данъците
• Общите обещания, без конкретни начини за реализация, без информация от къде ще се осигури финансирането им
• Идеите за национализация
• Обещанията за бърз растеж на доходите (напр: минимална заплата от 1000 лв.), които при нисък икономически ръст няма как да се изпълнят.
Основната част от бизнеса е на мнение, че в предизборните програми на партиите липсват ясни предложения за решаване на проблемите с монополите (според 78% от фирмите), в здравеопазването (според 76%), в образованието (според 67%) и в пенсионната система (според 75%).
Tweet |
|